Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att övervaka nätverksanslutning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2014-08-28 12:26

På kontoret funkar vårt trådlösa nätverk utan problem, men kontakten utåt (dvs. ut mot internet) verkar gå ner sporadiskt. Jag söker efter ett program som i princip löpande kan kolla kontakten utåt och som dessutom loggar det.

Det finns ju förstås både Nätverksverktyg (som man kan pinga eller traceroute:a ngn extern server med) och Aktivitetskontroll (som övervakar all paket-trafik), men de är nästan för kompetenta. Jag är i princip ute efter ngt som visar om länken är uppe eller nere, samt loggar detta på ett enkelt och överskådligt sätt.

Vad tror ni, finns det ngt sådant program? Är det kanske till och med så att ngt av de befintliga verktygen kan göra detta på ngt smidigt sätt?

Osäker om little snitch kan kolla även det, men kan vara värt en kik.

  • Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2014-08-28 13:09

Tack för två snabba förslag. Skall genast kika på dem.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Osäker om little snitch kan kolla även det, men kan vara värt en kik.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Kapar tråden lite. . .

Finns det något program som liknar isatt pro? Det jag främst är ute efter är att bevaka hastigheten upp/ner uppkopplingen. Finns det något allternativ som är gratis?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-17 20:09
Ursprungligen av SirBergman123:

Kapar tråden lite. . .

Finns det något program som liknar isatt pro? Det jag främst är ute efter är att bevaka hastigheten upp/ner uppkopplingen. Finns det något allternativ som är gratis?

MenuMeters

Tack för svaret! Fungerar med OSX 10.10? Finns det andra alternativ på App Store?

1
Bevaka tråden