Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex - Undertexter fungerar på webben, men inte i PHT

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lagt till serien Last Exile (anime) på servern. .mkv-filerna har tyska och engelska subs. De tyska subs:en fungerar i PHT, men inte det de engelska. Det konstiga är att de fungerar bra i webbspelaren. Hur kommer det sig? Är det på grund av att de tyska undertexterna är ASS och de engelska är i SSA? Är det dock inte samma sak (SSA / ASS)?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-25 20:49

Min erfarenhet är att srt fungerar absolut bäst.

Någon som har testat open subtitles?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-25 21:22
Ursprungligen av barbapappa_86:

Någon som har testat open subtitles?

Det är därifrån som Plex laddar ner undertexter

Ursprungligen av lappen71:

Det är därifrån som Plex laddar ner undertexter

Har dock inte fått det att fungera ännu. Ska kollas upp iaf.

Plex och undertexter är ingen höjdare, synd att man fortfarande inte fått till det efter så många år.
Där är Kodi (XBMC) vida överlägset.

Jag kör Plex normalt sett, men mer och mer XBMC just pga den dåliga funktionen för undertexter i Plex.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-26 12:56
Ursprungligen av keptang:

Plex och undertexter är ingen höjdare, synd att man fortfarande inte fått till det efter så många år.
Där är Kodi (XBMC) vida överlägset.

Jag kör Plex normalt sett, men mer och mer XBMC just pga den dåliga funktionen för undertexter i Plex.

Ja det är anmärkningsvärt att det ska ta en sådan jävla tid att fixa till det.
Överväger att sluta betala Plexpass i protest.

Ursprungligen av lappen71:

Ja det är anmärkningsvärt att det ska ta en sådan jävla tid att fixa till det.
Överväger att sluta betala Plexpass i protest.

Håller med dig. Sedan verkar "ask a ninja"-forumsdelen milt sagt öde. Får jag ingen respons i slutet av veckan på ryker nog min plexpass.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-26 13:02

Istället så använder jag http://subtitlesapp.com
Bara att dra mapparna till programmet så laddas undertexterna från opensubtitles.org
Man måste skapa ett konto för att kunna ladda ner många för det finns en gräns för oreggade.

Ursprungligen av lappen71:

Ja det är anmärkningsvärt att det ska ta en sådan jävla tid att fixa till det.
Överväger att sluta betala Plexpass i protest.

Gillar Plex på alla andra sätt, synkning till alla möjliga enheter och allt detta, har ett lifetime PlexPass till och med.
Men just undertexter gör en bra irriterad ibland.

Ursprungligen av lappen71:

Istället så använder jag http://subtitlesapp.com
Bara att dra mapparna till programmet så laddas undertexterna från opensubtitles.org
Man måste skapa ett konto för att kunna ladda ner många för det finns en gräns för oreggade.

Servern står dock hemma hos en kompis, så har lite svårt att komma åt den. Testade med "plex tools", fast den gnällde på att den inte vet vilket språk som den ska ladda ner subs på (engelska..).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-04 09:37

Subsmarine har jag kört, funkat kalas, men nu verkar det som om opensubtitles ligger nere...

1
Bevaka tråden