Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud/safari/macbook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Klågerup
  • 2014-08-25 12:53

På min iphone kan jag gå in på safari och använda iCloud länkar som jag har tittat genom min mac, men jag kan inte göra det i motsatt håll?
När jag klickar på molnet på safari(mac) står det bara att det öppnas automatisk din flikar på andra enheter??? och jag har iCloud igång.
Vad är det jag missar??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-25 17:15

Tja, det meddelandet får du på macen när du stängt alla flikar i Safari på iPhonen. Kan det vara så enkelt?
Annars, pröva att slå av och sätta på funktionen igen, både på macen (Systeminställningar > iCloud) och motsvarande på iPhonen

Senast redigerat 2014-08-25 17:26
  • Medlem
  • Klågerup
  • 2014-08-25 17:44
Ursprungligen av IngoX:

Tja, det meddelandet får du på macen när du stängt alla flikar i Safari på iPhonen. Kan det vara så enkelt?
Annars, pröva att slå av och sätta på funktionen igen, både på macen (Systeminställningar > iCloud) och motsvarande på iPhonen

Jag har alla flikar kvar på min iphone(safari) och där kan jag bläddra genom alla sidor även dem som är öppna i min mac.
Stängde av icloud på mac´n och satte på den igen, men rutan är liksom bara tom.

Kan det helt enkelt bara vara så att det fungerar från mac till iphone, ipad till iphone(det fungera vet jag) men att det inte fungerar mellan iphone till mac'n(konstigt)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-25 17:51

Jodå, det ska fungera från iPhonen till mac.

Ursprungligen av Ragge76:

...Stängde av icloud på mac´n och satte på den igen, men rutan är liksom bara tom...

När du säger att du "stängde av iCloud", menar du då att du stängde av Safari i iCloud-inställningarna i Macen? Eller menar du något annat?

1
Bevaka tråden