Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar bästa modellen av Macbook Pro Retina 15‑tum (mitten 2014)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples senaste lansering av bärbara bjuder endast på mindre uppdateringar av hårdvaran. 99mac har fått in ett exemplar av Macbook Pro Retina med 15-tum till testlabbet och undersöker hur stor skillnad det är mot föregångarna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-08-15 09:48

Synd att det inte passade på att sätta in geforce 860m istället.
Kanske nästa generation när nvidia fått ut sina maxwell kretsar fullt ut.

Ursprungligen av Json_81:

Synd att det inte passade på att sätta in geforce 860m istället.
Kanske nästa generation när nvidia fått ut sina maxwell kretsar fullt ut.

Det här ställde mig också. Trodde ryktena om MBPr-refreshen var en lögn eftersom Apple historiskt sett alltid valt kretsar med bäst perf/watt.

Jag upplever att fläktarna låter väldigt högt och ofta då man pressar datorn, vad tycker ni om det?

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag upplever att fläktarna låter väldigt högt och ofta då man pressar datorn, vad tycker ni om det?

Att det är normalt.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag upplever att fläktarna låter väldigt högt och ofta då man pressar datorn, vad tycker ni om det?

Tyckte att fläktarna fungerade precis som de bör på vårt testex. Så fort datorn börjar bli varm går de igång, men de låter inte störande mycket (fast det här är ju en personlig preferens förstås). Jag tycker att Apple generellt är duktiga på att hålla nere ljudnivån jämfört med vad jag hört i en del andra produkter.

Stör man sig på fläktarna kan man investera in en kylplatta av någon sort för den arbetsplats man använder mest, eller ställa upp datorn på ett ställ så att det kommer mer luft runt. Jag har extern mus, tangentbord och skärm kopplade till min 13" mbpr och har den uppställd bredvid. Nu får den i och för sig sällan jobba väldigt hårt, men den är väldigt tyst.

Kan ni inte testa Parallels Desktop 10 med Windows 8.1 på den här maskinen? Borde flyta på sjukt bra?

Sen vad det gäller fläktarna så går de inte igång så ofta längre. Vet inte om det var nått i början att jag laddade ned en massa uppdateringar samtidigt som jag installerade annat och körde Photoshop till och från.

Är så sjukt nöjd med den här datorn så det är inte sant.
Batteriet höll 9,5 timme idag!

1
Bevaka tråden