Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Slog till på en nästan ny bil i fredags eftersom jag snart måste återlämna tjänste-Passaten.
2013 års modell, D4, automat, Summum, Volvo On Call, navigation, taklucka, sportchassi, R-design mm.

  • Medlem
  • 2014-07-08 10:13

Har den Carplay? Skoja bara. Får gratulera till ett förhoppningsvis bekymmersfritt bilägande.

Ursprungligen av pmarriott:

Slog till på en nästan ny bil i fredags eftersom jag snart måste återlämna tjänste-Passaten.
2013 års modell, D4, automat, Summum, Volvo On Call, navigation, taklucka, sportchassi, R-design mm.

Mmm röd! Det är rätt färg på fordon det! I alla fall när det gäller bilar och motorcyklar!

Ursprungligen av Dalle:

Har den Carplay? Skoja bara. Får gratulera till ett förhoppningsvis bekymmersfritt bilägande.

Nja, det får bli i nästa kärra. Var lite sugen på en av 2014 års modell med den nya instrumenteringen, men man får hålla lite i stålarna.

  • Medlem
  • 2014-07-08 11:02
Ursprungligen av pmarriott:

Nja, det får bli i nästa kärra. Var lite sugen på en av 2014 års modell med den nya instrumenteringen, men man får hålla lite i stålarna.

Detta valet är ju helt klart mest ekonomiskt! En ett år gammal kärra, troligen inte ens inkörd? Och den första ägaren har redan tagit den största ekonomiska smällen. Det är bara att gratulera.

Ursprungligen av Dalle:

Detta valet är ju helt klart mest ekonomiskt! En ett år gammal kärra, troligen inte ens inkörd? Och den första ägaren har redan tagit den största ekonomiska smällen. Det är bara att gratulera.

Det finns faktiskt en och annan begagnad av 2014 års modell i hallarna redan, men denna var egentligen redan lite dyrare än jag hade tänkt mig. För övrigt har den rullat 2700 mil. Det är en demobil hos bilhandlaren. Enda smolket i bägaren är att det skulle varit 18" fälgar på den, men någonstans har dessa norpats och ersatts med 17" med 225/50-däck. Jag föredrar lite bredare däck med lägre profil. Resten av bilen är helt perfekt för mig. Håller på att jävlas lite med dem om hjulen. Lite kluven. Däcken som sitter på går tyst och mjukt, men lägre profil eller tom 18" skulle vara riktigt snyggt. Kombinationen R-design, sportchassi och ICA-däck funkar inte fullt ut.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2014-07-08 12:06

Bredare däck och lägre profil ger mer vägbuller och ngt höjd bränsleförbrukning. Men ögongodis är det (säger en som kör med 19'').

  • Medlem
  • 2014-07-08 12:14

I början/mitten på 90-talet var 17" för sportbilar som Porsche och Ferrari. Idag tycker Svenssons att 17" är litet på deras Svensson-bilar.

Ursprungligen av Le:

Bredare däck och lägre profil ger mer vägbuller och ngt höjd bränsleförbrukning. Men ögongodis är det (säger en som kör med 19'').

Jag bytte däck på Passaten igår. Köpte Pirellis nya P7 Cinturato som ska vara något nytt superdäck. För skojs skull tittade vi på priser på olika dimensioner. 225/50 17" var nästan 1000:- dyrare per styck än 245/45 17" och 245/40 18". Det skilde bara 10:- mellan de båda senare. Priserna är från Däcka i Lund. Har inte gjort någon mer djupgående analys av prisläget.
På tidigare business-varianter av Passat har 18" varit standard men företagen har ogillat detta pga höga däckkostnader. Nu har 18" blivit så vanligt att dessa alltså är billigare än ICA-dimensioner av 17".

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-07-08 14:06

Även jag är glad - bytt från slicks till Hankook Kinergy Eco K425 på min 2008 Kia Cee'd. Det åtgärdade mitt största klagomål på budgetkombin - ljudvolymen i kupén. Bytet till nya däck gör större skillnad ljudmässigt än att gå från dubb till sommardäck!

Under semestern tyckte min iPhone 5s att stengolvet såg lockande ut. Resulterade i sprucket glas. Men nu har jag varit förbi Apple Store och fått en utbytesenhet för det facila priset 2295:-. Ser sprillans ny ut (och är det förmodligen också) och med tanke på att 64GB-modellen kostar 8300:- så var det lätt värt det. Nu ska vi också se om jag kan få några hundra av försäkringsbolaget.

Senast redigerat 2014-07-11 11:08
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-07-11 22:10
Ursprungligen av pmarriott:

Under semestern tyckte min iPhone 5s att stengolvet såg lockande ut. Resulterade i sprucket glas. Men nu har jag varit förbi Apple Store och fått en utbytesenhet för det facila priset 2295:-. Ser sprillans ny ut (och är det förmodligen också) och med tanke på att 64GB-modellen kostar 8300:- så var det lätt värt det. Nu ska vi också se om jag kan få några hundra av försäkringsbolaget.

Ajajajaj..nu kommer väl min försäkringspremie hos mitt bolag att rusa i höjden igen, dom snackar om inflation men vi iPhone ägare vet bättre

Jag köpte en gamma tron på auktion idag för... 20 kronor!

Av alla mina fynd idag så var det definitivt ett av de bättre. Förstapriset går dock till en 30-talskostym i en väldigt rumänsk stil och som passar mig nära på perfekt. Även den fick jag för en tjuga.

Ursprungligen av Esaias Tegnér:

Sitter i högen,
högättad hövding,
slagsvärd vid sidan,
skölden på arm.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag köpte en gamma tron på auktion idag för... 20 kronor!

http://oi60.tinypic.com/307ql2o.jpg

Av alla mina fynd idag så var det definitivt ett av de bättre. Förstapriset går dock till en 30-talskostym i en väldigt rumänsk stil och som passar mig nära på perfekt. Även den fick jag för en tjuga.

multifunktionell också....

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-02 20:56

Kanske inte riktigt lika glad som trådens namn, men jag bytte ut min Intel 160GB SSD mot en Samsung Evo 840 500GB i min MBP.
Nu har jag plats med Mavericks och Yosemite (och någon Linuxdist) på samma disk.

Blev Volvoägare igår.

  • Medlem
  • 2014-08-02 21:25
Ursprungligen av Papperskatt:

Jag köpte en gamma tron på auktion idag för... 20 kronor!

http://oi60.tinypic.com/307ql2o.jpg

Av alla mina fynd idag så var det definitivt ett av de bättre. Förstapriset går dock till en 30-talskostym i en väldigt rumänsk stil och som passar mig nära på perfekt. Även den fick jag för en tjuga.

20 kronor? Och jag som levde i tron att sådana var bra mycket dyrare.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag köpte en gamma tron på auktion idag

Om du sågar upp ett hål i mitten och under någon period nyttjar den till det den då bäst lämpar sig för så kan du sedan, bokstavligen, trona på minnen från fornstora dar.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-02 23:32

Kan man inte bara lyfta på sitsen på tronen?

Ursprungligen av GustafMA:

Om du sågar upp ett hål i mitten och under någon period nyttjar den till det den då bäst lämpar sig för så kan du sedan, bokstavligen, trona på minnen från fornstora dar.

Ursprungligen av mattiL:

Kan man inte bara lyfta på sitsen på tronen?

Det är inte ett pottskåp...

Vi köpte vår första lägenhet efter några års boende i andra hand (Stockholm) i förrgår och jag börjar nytt jobb på måndag. Känns bra!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-22 16:30
Ursprungligen av Scarecrow:

Vi köpte vår första lägenhet efter några års boende i andra hand (Stockholm) i förrgår och jag börjar nytt jobb på måndag. Känns bra!

Får man lov att fråga vad det var för lägenhet och vad ni fick ge? Intressant att se skillnader mellan städerna

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2014-08-22 17:57
Ursprungligen av Scarecrow:

Vi köpte vår första lägenhet efter några års boende i andra hand (Stockholm) i förrgår och jag börjar nytt jobb på måndag. Känns bra!

Grattis! Så kul, hoppas att ni ska trivas i er allra första lägenhet ?

Ursprungligen av zinned:

Får man lov att fråga vad det var för lägenhet och vad ni fick ge? Intressant att se skillnader mellan städerna

Själv kollar jag på en 1-2 för ca 2. Givetvis en liten bit utanför (dock såklart innanför tullarna).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2014-08-22 18:59
Ursprungligen av barbapappa_86:

Själv kollar jag på en 1-2 för ca 2. Givetvis en liten bit utanför (dock såklart innanför tullarna).

Innanför tullarna men "en liten bit utanför"? Vad innebär det?

Ursprungligen av Eva:

Innanför tullarna men "en liten bit utanför"? Vad innebär det?

Nu är jag ny i stan, men typ Farsta tex

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nu är jag ny i stan, men typ Farsta tex

Studera din nya stad.
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stockholms_inn...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2014-08-22 20:06
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nu är jag ny i stan, men typ Farsta tex

Farsta ligger inte inom tullarna. Inte enligt Booli iallafall ?
http://www.booli.se/innanfor+tullarna/883816/
Man får klicka på "Karta"

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2014-08-22 22:10
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Mmm röd! Det är rätt färg på fordon det! I alla fall när det gäller bilar och motorcyklar!

Håller med!

Bevaka tråden