Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6 kommer allt närmare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nya dokument uppges ha läckt från Foxconn som visar designen på Apples nya Iphone, liksom tidigare med förhöjd kamera.

Läs hela artikeln här

Hoppas det är ett försenat (eller väldigt tidigt) aprilskämt.
Men så här lär det nog bli.. Allt hittills tyder på det, precis som läckorna innan iPhone 5/5S.

Ursprungligen av Redaktionen:

Nya dokument uppges ha läckt från Foxconn som visar designen på Apples nya Iphone, liksom tidigare med förhöjd kamera.

Läs hela artikeln här

"Upphöjd kamera" är inte någon deal breaker, men om den övriga designen ser ut som den gör på de här läckta bilderna är det katastrof. Ser ut som något man kan hitta på Lidl.

Jo, det ser verkligen illa ut det här :-D. Den svarta (köper alltid svart) kanske är en aning mindre vidrig?
Men...först när man har den i handen och den totala perceptionsinnesupplevelsen säger vad det är man egentligen har i handen...det är först då man vet. Men det där med upphöjd lins är en kompromiss jag aldrig trodde Apple (Ive) skulle göra. Det säger en hel del om hur viktigt fotografering numera är inom denna nisch. Jag hoppas verkligen att man vinner någon betydande fototeknisk funktion på denna grymma kompromiss - t.ex. ett "tele"-läge eller ett smart system med linser man kan ploppa på. Om det bara är för att man skulle kunna göra luren tunnare så anser jag att dom är ute och cyklar - att dom har fel helt enkelt - felprioritering.
Jag köper den så klart, den kommer garanterat ändå att vara vackrare än allt från konkurenterna - det försprånget har Apple alltid haft och det släpper dom aldrig - och jag byter upp mig vart-annat år eftersom jag är ute efter processorn/kraftfullheten. Att den har större skärm passar mig också, det där med fingeravtryckslås (som kom med 5s) är en oviktigt för mig. 5;an jag har nu får min 10-åring så jag kan GPS-tracka henne :-). 4'an hon har nu svajar betänkligt när det gäller uppdatering av position.

Jag tänker att om det här är verkligheten så är iPhone 5S för närvarande den sista iPhone som finns i min ägo.

Att ha en kamera som sticker ut är inte praktiskt på något sätt. Och vad är det med de fula "listerna" på baksidan? Nej, aldrig.

  • Medlem
  • 2014-08-23 17:52

Varför är alla jämt så "anti" och ska spy galla över koncept-/prototypbilder? Vi vet ju inte ens det färdiga resultatet än.
Folk vill ha batteritid som räcker i ett halvår på en laddning, men telefonen får inte vara för stor och klumpig, max 7 mm tjock får den vara. Den ska ha en stor display, men små yttermått. Den ska vara snabbare, ha bättre upplösning, större skärm... Men bättre batteritid. Och självklart samtidigt vara mindre... Glöm inte att kameran ska vara på 4300 miljarder pixlar också, sånt är viktigt i en mobiltelefon!
Avslutningsvis får den ju inte kosta för mycket heller. Max 2000:-! Annars kan man ju lika gärna köpa en Android som är sååååå mycket bättre och samtidigt billigare!

Ungefär så här kommer det snart att låta på 99mac.

Personligen tycker jag inte att det är någon big deal. Så länge kvaliteten är bra så att inte denna "lins" ramlar av så har jag ingenting att klaga på. En sak till som snart kommer bli uppenbart: En mobilkamera kommer aldrig bli lika bra som en systemkamera, oavsett hur många pixlar den har enligt specifikationen.

Ursprungligen av Dalle:

text.

Låter som en repris av http://www.99mac.se/forum/p/2206517
Kanske MacWorld är en bättre plats för det.

  • Medlem
  • 2014-08-23 17:59
Ursprungligen av Anderlind:

Låter som en repris av http://www.99mac.se/forum/p/2206517
Kanske MacWorld är en bättre plats för det.

Kan så vara. Men det är inte ett dugg mindre sant idag än vad det var då...

Ursprungligen av Dalle:

Kan så vara. Men det är inte ett dugg mindre sant idag än vad det var då...

Verkar så upprymt och lite lätt aggressivt, det är en mobiltelefon... Big deal.

En "miljon" SEK nedplöjda i appar, Airplay och den sköna integrationen med OSX i iOS8; Apple får släppa en BRA mycket fulare telefon än så för att jag ska byta till Android. Well played, Steve

Klart det kommer att se ut så där, Kineserna har ju redan släppt en klon ; )
hoppas för gud skull att den inte ser ut så

1
Bevaka tråden