Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples aktier når ny rekordnivå

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går bra för Apple på börsen just nu. Företagets aktier är värda över 100 dollar per styck vilket slår det tidigare rekordet från år 2012.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • International user
  • 2014-08-22 14:09

Hoppas alla köpte när keptang "tipsade" om köpläge, http://www.99mac.se/forum/p/2149384

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-22 14:42

Det är tricket med börsen. Köpa billigt, sälja dyrt.

Och nu är AAPL så dyr som den någonsin varit...

Och då går 99:s redaktion och ger köptips...

Hmmmm....

AAPL är ju ett i grunden stabilt bolag så jag behåller nog mina, men bevakar utvecklingen noga...

Nästa dipp ner lär väl vara om ca 6 månader.
Det är knappast nu inför presentation av nästa iPhone.

Så nej jag håller inte med. Det är inte köpdags nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-25 10:07
Ursprungligen av pesc:

Det är tricket med börsen. Köpa billigt, sälja dyrt.

Och nu är AAPL så dyr som den någonsin varit...

Och då går 99:s redaktion och ger köptips...

Hmmmm....

AAPL är ju ett i grunden stabilt bolag så jag behåller nog mina, men bevakar utvecklingen noga...

Var är köptipset? Såg bara en text om aktiens värde och rekordnotering..

Tror det finns denna och kanske även lite nästa vecka kvar att hämta, men jag säljer innan 9 sept.

Ursprungligen av kladda:

Var är köptipset? Såg bara en text om aktiens värde och rekordnotering..

Tror det finns denna och kanske även lite nästa vecka kvar att hämta, men jag säljer innan 9 sept.

Har du sålt än?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-04 12:38

Skit ner dig

Sura är att jag tänkte sälja i måndags, men det blev inte av och jag blev lite girig.. Där fick jag för det.. haha
Har gjort +50% på dom, men tror jag håller dom ett tag till och går emot mig själv faktiskt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-04 13:19

Jag ligger på över 120% plus på mina och hade tänkt vänta med att köpa mer tills Keptang börjar varna för AAPL för att den sjunkit så mycket. Fast jag undrar om han inte är för tidigt ute denna gång? Blir spännande att se

Ursprungligen av pesc:

Jag ligger på över 80% plus på mina och hade tänkt vänta med att köpa mer tills Keptang börjar varna för AAPL för att den sjunkit så mycket. Fast jag undrar om han inte är för tidigt ute denna gång? Blir spännande att se

Det är ju ett lotteri.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-04 13:25

Ja, på kort sikt är det klart ett lotteri. Så jag brukar aldrig bekymra mig för några enstaka procent upp eller ner över en dag. Utan försöker förstå långsiktiga trender och möjligheter istället...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-04 13:32
Ursprungligen av pesc:

Ja, på kort sikt är det klart ett lotteri. Så jag brukar aldrig bekymra mig för några enstaka procent upp eller ner över en dag. Utan försöker förstå långsiktiga trender och möjligheter istället...

Fast i ärlighetens namn är både du och jag dumma som inte tar hem vinsten och väntar till dom tappar 10% och köper om där igen? Speciellt om man tror på aktien långsiktigt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-04 15:39
Ursprungligen av kladda:

Fast i ärlighetens namn är både du och jag dumma som inte tar hem vinsten och väntar till dom tappar 10% och köper om där igen? Speciellt om man tror på aktien långsiktigt..

Dum och dum...

Det du föreslår är ju mer regelrätt trading, och det kan man ju tjäna på i både uppgång och nergång om man kan förutsäga dippar och toppar. Men det ger jag mig inte in på. För oförutsägbart och psykologiskt för mig...

Risken om man går ur nu för att invänta en 10%-dip är att man får vänta rätt länge, och att aktien under tiden stiger 20% innan den dippar och att man då missar utdelningar...

Men om du har en alternativ placering som du tror går bättre än AAPL den närmaste tiden så är det väl smart att sälja.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-10 16:25

Nu har jag sålt, på $98,23, gick drygt +50% på det hela. Men jag gillar Apples aktie och kommer köpa om den någon gång:)

1
Bevaka tråden