Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är WirelessCoexMana?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har laddat ner en app (kurulabs: Normal: battery analytics) till min iphone 5s för att se vilka appar som använder mest batteri. Bortsätt från Facebook som minskar batteritiden med ca 1 timme så finns det ett program / app som heter wirelessCoexMana som minskar batteritiden med mer än 3 timmar. Kan inte hitta någon info om vad detta är för någonting eller om man kan avsluta detta. (om det är ett app som är ett systemprogram) Finns naturligtvis inte installerad som en synlig app på telefonen, så jag kan inte se vad det är. Någon som vet och som kan upplysa mig om detta?

Senast redigerat 2014-08-19 09:39
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-19 09:25

Skulle gissa på att det är en process som är inbyggt i iOS.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

Jo men märkligt att den dyker upp som en app som man kan döda i programmet? Dessutom att en enskild process i så fall skall uppta så stor del av kapaciteten.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-19 18:49
Ursprungligen av lellesamor:

Jo men märkligt att den dyker upp som en app som man kan döda i programmet? Dessutom att en enskild process i så fall skall uppta så stor del av kapaciteten.

Vet ingenting om vad det är för app du har laddat ner och hur iOS fungerar i grunden men att det är en iOS process går att konstatera.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-19 18:49

Tänk om du stoppar alla processer så har du oändlig batteritid

? Jo visst och hade jag struntat i att laddat ner appen så hade jag inte vetat och allt varit som vanligt, men vetgirigheten har satt klorna i mig. Nåja huvudsaken är att det inte är en skitapp (dåligt spel eller annat) som ligger och tar batteri i onödan.

Det är kanske processen som sniffar efter nätverk? Sådan process drar givetvis batteri, men den är ju vital.

1
Bevaka tråden