Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bygga en Hackintosh

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ok efter lite lysande i lådan med ficklampa har jag kommit fram till att innehållet bla består av följande;

Moderkort: Asus P5B-e Plus (http://www.asus.com/Motherboards/P5BE_Plus/#o...)
Grafik: MSI N460GTX Cyclone (http://www.msi.com/product/vga/N460GTX-Cyclon...)
PSU: Antec BP500U
Minne: Value Select 2x1GB (men ser inte exakt vad det står så det kan vara mer)
Processor: Kan ej se vad detta är, Zalmanfläkten sitter över den. Fläkten ser ut som denna : http://www.quietpc.com/cnps7000b-cu

Som Macanvändare med lite "använda sakerna tills de dör" mentalitet kan jag inte fatta varför någon kastar ut nåt sånt här...måste finnas en hake. Tänkte ett tag att den kunde vara stulen men då hade väl diskarna ryckts ut med våld eller locket iaf lämnat avhakat...

Haken är väl gissningsvis att prylarna är trasiga...?

Ursprungligen av Capeman:

Haken är väl gissningsvis att prylarna är trasiga...?

finns en viss risk. Jag ska kolla nån dag. Har svårt att tro att allt är paj men som sagt jag får testa

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-01 19:41

Moderkort för Core 2 Duo, rätt gammalt.
Återvinns..

Ursprungligen av mattiL:

Moderkort för Core 2 Duo, rätt gammalt.
Återvinns..

Har C2D i min iMac..

Om jag kan göra något med grejorna, dvs OM de inte är skrot redan ur lådan sas så blir det en server av nåt slag. Spel kör jag på konsol numer

Jaha ja. Har haft datorn stående i hallen i några veckor, har ingen windowshd att köra i den men jag tänkte jag åtminstone skulle stoppa i ström o se om den överhuvudtaget surrar igång...

Inte ett pip, PSU'n är död o då kan jag heller inte testa om resten är ok

Hallelektronik av olika slag känner vi till...

Ursprungligen av johan_tanying:

Hallelektronik av olika slag känner vi till...

Nerdar har inte möbler i hallen...

Nytt "dumpsterfind". Denna gång från en utflyttande granne(att jag ska samla på mig så mkt skit... :/ )

Lär få fråga honom vad det är för moderkort för jag hittar ingen beteckning. Processorfläkten står det AMD på o grafikkortet är ett Geforce 8800 GTX (1GB)

Svar från förre ägaren:
Asus M2N-SLI Deluxe nForce 570 SLI MCP 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket AM2 ATX

Enligt honom ska grejorna funka, ska testa själv också. Ngn som vet om det går att göra Hackintosh av dessa prylar?

Senast redigerat 2014-08-19 09:59
Ursprungligen av Mymac4ever:

Nytt "dumpsterfind". Denna gång från en utflyttande granne(att jag ska samla på mig så mkt skit... :/ )

Lär få fråga honom vad det är för moderkort för jag hittar ingen beteckning. Processorfläkten står det AMD på o grafikkortet är ett Geforce 8800 GTX (1GB)

Svar från förre ägaren:
Asus M2N-SLI Deluxe nForce 570 SLI MCP 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket AM2 ATX

Enligt honom ska grejorna funka, ska testa själv också. Ngn som vet om det går att göra Hackintosh av dessa prylar?

Har läst något om att det är någon som har lyckats boota upp en hackintosh med AMD, men det är nog inte stabilt och värt mödan. Det är intels grejer man bygger hachintosh på.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har läst något om att det är någon som har lyckats boota upp en hackintosh med AMD, men det är nog inte stabilt och värt mödan. Det är intels grejer man bygger hachintosh på.

Nog samma artiklar som jag sett. Såg också att den senaste var från 2012 så det är tyvärr ett gammalt system. I vilket fall som helst inget som det är värt att göra om G5 lådan för. Får se vad jag gör med den, en server kanske m linux

Ursprungligen av Mymac4ever:

Får se vad jag gör med den, en server kanske m linux

Ett mycket bättre alternativ.

Bevaka tråden