Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SÖKES: SAPPHIRE HD 7950 3GB GDDR5 MAC Edition

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har varit "på gång" på att köpa grafikkortet SAPPHIRE HD 7950 3GB GDDR5 MAC Edition flera gånger nu, men har inte blivit av och nu till min fasa så verkar det som det har utgått i precis vart enda webbaffär?!?
Är det nån som vet vart det går att få tag på någonstans?
Hojta gärna till!

Tacksam för hjälp!
Mvh// KWS

http://www.sapphiretech.com/presentation/prod...

Ring ProCenter, http://www.procenter.se/produkt-webshop/sapph...
Kanske dessa kan få fram det till dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-10 13:49

GTX 680 Mac Edition är annars ett stabilt val.

Ursprungligen av Erik.dv:

GTX 680 Mac Edition är annars ett stabilt val.

GTX 680 Mac Edition är ett stabilt val men väldigt dyrt. Jag fick tag i ett Zotac GTX 680 4 GB och flashade det själv med EVGA:s rom modifierat att stödja 4 GB istället för 2 GB. Väldigt enkelt och smidigt och kom undan ca 2500 kr billigare.

Hade problem med att PCI-fläkten gick onödigt fort men efter lite läsande så hittade jag att man kunde testa med att flytta kortet till mitten platsen och då gick fläkten från 1300 rpm till 1000 rpm. Egentligen ska den väl gå i ca 800 men jag hör den ändå inte.

min erfarenhet är att GTX-kort med GK104-chip funkar bra rakt av i de gamla mac pro.
jag har testat GTX670 och GTX680 i en mac pro från 2008. Hur det ligger till med minneskapaciteten vet jag dock inte på rak arm?

I princip funkar 'alla' fermi och kepler-kort med nvidias web-drivare, men vissa chip får väl lite mer resurser i testningen antar jag.
exemplevis har jag även kört ett kort med GF106 (GTX550Ti tror jag visst?!) med det var ostabilt efter sleep. (gamla drivisar dock, kanske bättrat nu..?)

Ursprungligen av gabriela:

min erfarenhet är att GTX-kort med GK104-chip funkar bra rakt av i de gamla mac pro.
jag har testat GTX670 och GTX680 i en mac pro från 2008. Hur det ligger till med minneskapaciteten vet jag dock inte på rak arm?

I princip funkar 'alla' fermi och kepler-kort med nvidias web-drivare, men vissa chip får väl lite mer resurser i testningen antar jag.
exemplevis har jag även kört ett kort med GF106 (GTX550Ti tror jag visst?!) med det var ostabilt efter sleep. (gamla drivisar dock, kanske bättrat nu..?)

Japp de flesta fungerar nog men fördelen med ett flashat kort är boot-screen. Kan vara bra att ha ibland

Ursprungligen av Hugeman:

Japp de flesta fungerar nog men fördelen med ett flashat kort är boot-screen. Kan vara bra att ha ibland

men jag bootar aldrig om!

Ursprungligen av gabriela:

men jag bootar aldrig om!

Då är det en sak

Fick slänga ut mitt kära GTX680 idag. Jag som många andra är drabbade av den buggen att grafikkortet inte "går ner" efter att ha belastats. Kunde räcka med att öppna förhandsgranskning på en PDF-fil för att fläktarna för PCI och PS skulle gå bananas och enda sättet är att stänga av datorn.

Tyvärr så är sensorerna för dessa fläktar "energi"-baserade och inte temp-baserade. Mac OS talar tydligen om för SMC att här dras det fortfarande mycket energi så fläktarna rusar. En del har löst det genom att köra ett test i OpenGL Extensions Viewer men det hjälper inte mig. Tydligen är detta ett problem relaterat till 10.9... Problemet finns inte i 10.8, får se om det kommer att finnas i 10.10...

Efter mycket läsande verkar det som om Nvidias webdriver löser fläktproblemet. Problemet var bara att när jag installerade den så fick jag problemet att datorn startade i 640x480 fast inställningspanelen säger 1920x1080. Rätt upplösning får jag om jag drar ur dvi-kontakten och sätter tillbaka den i datorn. Ska se om jag hittar någon lösning på det problemet. Då kanske även mitt fläktproblem är löst

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-20 17:22
1
Bevaka tråden