Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine för flera system på samma dator?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-08-14 16:38

Hej gott folk.

Hur tusan bär man sig åt om man har en MBA med 10.9.4 samt publika betaversionen av 10.10 och vill säkerhetskopiera dessa till samma Time Capsule?
10.9 och 10.10 ligger på samma interna hårddisk, men på två olika partitioner. Jag har tidigare säkerhetskopierat Yosemite, men nu när jag ska göra en ny kopia av Mavericks så frågar den om jag vill ersätta den tidigare säkerhetskopian med den nya, eller om jag vill säkerhetskopiera till "båda". Hur jag än gör så kommer ju inte de bägge kopiorna att vara separerade från varandra, eller har jag missat något?
Jag har döpt om de olika datornamnen så att den ena heter Mavericks och den andra Yosemite, trodde att detta skulle räcka för att kunna särskilja vilket system som hörde till vilken säkerhetskopia. Men tydligen hade jag fel.
Finns det något sätt att lösa detta på, eller är det bara en externa hårddisk för TM-backuper av det ena systemet som gäller?

  • Medlem
  • 2014-08-14 21:35

Ingen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-08-15 21:49

TM tror att du har två olika måldiskar, det är inte källan som avses (de två partitionerna).
Välj båda så får du en ny backup utan att den gamla rörs.

  • Medlem
  • 2014-08-15 21:58
Ursprungligen av kenjon:

TM tror att du har två olika måldiskar, det är inte källan som avses (de två partitionerna).
Välj båda så får du en ny backup utan att den gamla rörs.

Och Time Machine blandar inte ihop dessa och säkerhetskopierar till bägge TM-backuperna? Utan håller de separerade så att säga?

Edit: Nej, det fungerar tyvärr inte.

1
Bevaka tråden