Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av calinou:

Hur ska man ta reda på i vilken site de andra säsonger spelas?
Finns det en plats där man kan få info (antal säsonger, var de spelas eller säljs och dylikt) om samtliga serier?

Jag brukar kika på Epguides för sändningsinfo (antal avsnitt / säsonger etc.).

Ursprungligen av HåkanE:

Säsong 3 släpps på skiva den 3/12 (preliminärt datum enligt Discshop), så om inte Netflix har plockat upp den säsongen innan dess kan du ge dig själv en tidig julklapp
Säsong 4 började sändas i USA i juni.

Tack för information. Hur fick du ta reda på det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-26 13:40

Han skriver ju länken till Discshop, klicka på den.

Ursprungligen av calinou:

Tack för information. Hur fick du ta reda på det?

Man kan hitta allt på internet

Jag hittade sidan http://epguides.com någon gång för länge sedan när jag letade efter information om när nästa avsnitt av en serie skulle sändas i USA. Misstänker att serien i fråga var Lost.

Nu när man skaffat HBO Nordic är sidan återigen aktuell. Även om man vet att en viss serie alltid kommer med nytt avsnitt på måndagar är det ändå ibland som de hoppar över vissa veckor och det kan ju vara kul att veta om sådant. Jag misstänker att det är helgdagar i USA som stökar till det i tablån.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-08-08 22:25

Snart kommer sista säsongen av Boardwalk Empire, 7 september USA premiär. Ser mycket fram emot det. Serien hör helt klart till mina topp fem.

Ursprungligen av planB:

Snart kommer sista säsongen av Boardwalk Empire, 7 september USA premiär. Ser mycket fram emot det. Serien hör helt klart till mina topp fem.

Ska den serien också läggas ner??? Känns som att det kommer att bli mycket nytt på HBO framöver. True Blood är inne på sina sista avsnitt (vilket iofs var på tiden...) och sändningstiden tas över av Boardwalk Empire som alltså också ska köra sin sista säsong. Ska bli kul att se vad de drar ihop istället.

Fråga till dem som har sett Breaking bad…..
Är förvånad över att bb har fått så bra recensioner eftersom jag har kämpat mig igenom första avsnitt. Håller dem på med sådant (i mitt tycke) sjukt makabert humor på alla avsnitt eller är det bara i början?

Senast redigerat 2014-08-13 12:27
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-13 12:20
Ursprungligen av calinou:

Fråga till dem som har sett Breaking bad…..
Är förvånad över att bb har fått så bra recensioner eftersom jag har kämpat mig igenom första avsnitt. Håller dem på med sådant konstigt makabert humor på alla avsnitt heller är det bara i början?

Är inget förvånade att den fått så bra recensioner eftersom den ÄR bra och att du inte tycker om den innebär att den inte faller i din smak.
Ja den fortsätter i samma stil

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-08-13 12:20
Ursprungligen av calinou:

Fråga till dem som har sett Breaking bad…..
Är förvånad över att bb har fått så bra recensioner eftersom jag har kämpat mig igenom första avsnitt. Håller dem på med sådant konstigt makabert humor på alla avsnitt heller är det bara i början?

Om du ser humor i Breaking Bad så tittar du nog på fel sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-13 14:37

Vill tipsa om italienska serien Gomorra, världsklass. Om man ska jämföra med nåt kan man säga att det är en blandning mellan Sopranos och The Wire. Serien är baserad på boken och filmen med samma namn. Finns på HBO Nordic. En säsong existerar för tillfället.

http://www.imdb.com/title/tt2049116/?mode=des...

Newsroom säsong 3 kommer i november

Ursprungligen av BlackSmp:

Newsroom säsong 3 kommer i november

Tillika sista säsongen.
När serien började sas det att de skulle ligga 3-4 år efter för att kunna spegla händelserna. Något de inte gjorde i S02. Hoppas de återgår och att folk börjar titta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-26 09:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Newsroom säsong 3 kommer i november

Härligt!

Synd att det verkar vara sista säsongen.

Ursprungligen av Vassius:

Om du ser humor i Breaking Bad så tittar du nog på fel sätt.

Han ser den på rätt sätt. BB innehåller många komiska moment både ljusa och mörka och flera av BB's skådisar har ju synts i rätt många komedier innan som t.ex. Seinfeld , Malcolm in the middle och How I met your mother.

Ursprungligen av calinou:

Eftersom jag har bara svenska netflix så undrar jag om de visar säsong 4 av homeland på den amerikanska?

Dold text:

I så fall är jag nyfiken på att veta om Brody kommer att återuppstå i säsong 4?

Knappast troligt.....men det har ju hänt i andra serier att figurer som hade dött kommer tillbaka.

Nej, inte skriva spoilers så där...

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, inte skriva spoilers så där...

Det är inte spoilers…… utan man vet ju aldrig hur det kommer att arta sig när det gäller fiction.

Nej, den kommer inte ut på US Netflix samtidigt som den går på TV.
Ser det som smått otroligt om Brody skulle återkomma. Då kommer jag sluta titta.
För övrigt så är handling förändrad och utspelar sig på en helt annat ställe och handlar om henne enbart av vad jag har läst.

Ursprungligen av calinou:

Det är inte spoilers…… utan man vet ju aldrig hur det kommer att arta sig när det gäller fiction.

Om du skriver om något som händer i årgång 4 av en serie så är det en spoiler för någon som är på årgång 3.
Den här tråden är avsedd för tips om TV-serier för personer som letar något att se. Då bör du vara återhållsam med att berätta om avgörande händelser.

Ursprungligen av BlackSmp:

Om du skriver om något som händer i årgång 4 av en serie så är det en spoiler för någon som är på årgång 3.
Den här tråden är avsedd för tips om TV-serier för personer som letar något att se. Då bör du vara återhållsam med att berätta om avgörande händelser.

Ursäkta mig..., det var inte meningen att avslöja någonting. Nu är tyvärr för sent att ta bort inlägget.

Ursprungligen av calinou:

Ursäkta mig..., det var inte meningen att avslöja någonting. Nu är tyvärr för sent att ta bort inlägget.

Man kan alltid redigera inlägg

Ursprungligen av Samuel K:

United States of Tara - sticker definitivt ut från mängden, och såväl manuset som skådespelarinsatserna är verkligen något i hästväg.

Jag kan också rekommendera den serien! Det sägs dessutom att hennes skildring av sjukdomen är rätt så trovärdig. Intressant att se.

Ursprungligen av Aukerlund:

Jag kan också rekommendera den serien! Det sägs dessutom att hennes skildring av sjukdomen är rätt så trovärdig. Intressant att se.

Den verkar vara intressant.......Jag har ju abonnemang på netflix men den finns på dvd.netflix.com men det går tyvärr inte att prenumera på amerikanska netflix. Var såg du serien?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-06 16:36
Ursprungligen av andas:

Försöker själv jobba ikapp med The Walking Dead, som är en fantastisk serie. Men jag hittar ingen som verkar ha rättigheterna till säsong 3 och 4. Netflix, HBO och Viasat har 1-2.

Sent svar men Viaplay har säsong 3 nu.
Dock börjar ju säsong 5 på söndag i USA...

Btw. Jag rekommenderar Tee Vee för er som tagit steget till ios8. Riktigt trevlig för att hålla koll på serierna.

Ursprungligen av BlackSmp:

Btw. Jag rekommenderar Tee Vee för er som tagit steget till ios8. Riktigt trevlig för att hålla koll på serierna.

Den verkar ju intressant. Täcker den svenska kanaler också eller är det "bara" USA som gäller?

Ursprungligen av HåkanE:

Den verkar ju intressant. Täcker den svenska kanaler också eller är det "bara" USA som gäller?

Brittiska och USA är allt som jag har hittat så här långt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-11 00:04

Själv rekommenderar jag iTV Shows 3.

https://itunes.apple.com/se/app/itv-shows-3/i...

  • Medlem
  • 2015-01-30 22:36

Elementary. Den bästa TV-serien på åratal.

Vet inte om den tipsats om innan, men Justified är en riktigt skön serie.
Gillar man SoA så gillar man nog Justified.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-31 12:30

Säkert redan någon som tagit upp den men; Orange is the new black är faktiskt riktigt bra. Även en serie flickvännen kan tänka sig se ihop med dig

Man ska heller inte underskatta att se om lite äldre, riktigt grymma serier som Prison Break, Heroes och Lost. Mycket man glömt under åren kan jag lova.

Bevaka tråden