Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV bugg

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Riktigt skumt.

Jag har två st Apple-TV som jag har haft i mina ägo i över ett år utan något som helst problem, en i vardagsrummet och en i sovrummet.

För ungefär 5 dagar sedan gick mitt Zyxel modem söndert så jag ringde efter ett nytt såklart.
Nu har jag fått det nya och kopplat in det och kopplar båda Apple-TV till det "nya" nätverket dvs modemet och det är nu problemen börjar.

I Vardagsrummet händer det ibland någon gång då och då att felmeddelande kommer upp mitt under sändning "streamar serier ifrån Viaplay" och meddelandet lyder med en gul varningstriangel först "ETT FEL INTRÄFFADE NÄR INNEHÅLLET LÄSTET IN FÖRSÖK IGEN SENARE"

I sovrummet är det hopplöst där kan jag kolla max 2-6 minuter sedan kommer detta skit meddelande fram hela tiden, och jag har googlat och det är inget serienr på någon av dessa Apple-TV som det ska vara någon "bugg" på att man ska byta ut dom, och det komiska är att båda fungerade klockrent förut men sedan jag fick ett nytt modem har börjat att jävlas?

Internet i sig fungerar utan problem så jag förstår inte vad det är som fuckar.
Givetvis har jag återställt och försökt bootat om Apple-TV utan framgång blir likadant hela tiden, och ibland då detta fenomen uppstår (meddelandet alltså) så är det precis som att internet till Apple-TV dör för man kan inte se att den är uppkopplad men sedan blir det det igen.

ja som sagt jag får psykbryt snart.

Någon som har något tips?

Och jag har givetvis testat SVT play och andra sidor då kommer inte felmeddelandet upp MEN man åker tillbaka till huvudfönstret på Apple-TV'n, efter några sekunder ibland 1 minut.

När jag flyttade ATV från Vardagsrummet till sovrummet fungerar det numera klockrent utan problem i sovrummet, så jag antar att ATV nr#2 som var stationerad i sovrummet tidigare helt enkelt inte mår så bra.

hehe

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-08-12 07:51

Och du har bara ZyXEL-modemet, ingen annan router på det?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-08-12 08:33
Ursprungligen av kenjon:

Och du har bara ZyXEL-modemet, ingen annan router på det?

Precis. För det kan ju trots allt vara den nya Zyxeln som är defekt...

Som jag minns det (när jag hade det där problemet) så har det mer att göra med HDMI kopplingen mellan ATV och TV:n. Kan du på något sätt ha kommit åt HDMI kabeln och fixat det utan att tänka på det när du flyttade ATV?

Så jag tror inte att det är problem med routern utan det är problem med HDMI.

Om jag minns rätt så var det i mitt fall ett typfel mellan ATV:n och min TV - tror att det löste sig efter en uppdatering av ATV:n

Men jag kan givetvis ha fel...

Tja tack för svar, jag bytte plats på båda Apple-TV's och då fungerarde det på båda klockrent, skit skumt.

Ja jag har endast modemet som router tisigare hafe jag tc igop kopplad men den är ur funktion trasig just nu

1
Bevaka tråden