Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft inleder ny rond i "Mac mot pc"

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsoft gör en Apple och utmanar sin konkurrent direkt i en ny reklamfilm om fördelarna med Surface Pro 3.

Läs hela artikeln här

Jag tror inte på att den kan ersätta en laptop så som de försöker påskina. Min MBP kan jag t.ex. ha på magen när jag halvligger i soffan och den håller sig upprätt självt. Surface är väl bra om man har en hård yta att lägga den på. Min uppfattning är att den är helt värdelös som laptop, men kanske en cool surfplatta om batteritiden kan mäta sig mot en Ipad vid normalt användande.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-08-11 14:05

?Om den nu skulle vara bra, så kommer den i alla fall flera år försent.

Microsoft kan ju börja med att fixa till batteritiden! Sjuuuukt dålig!

Ursprungligen av Gordon67:

Microsoft kan ju börja med att fixa till batteritiden! Sjuuuukt dålig!

?
http://www.notebookreview.com/feature/microso...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-08-11 16:50

Är väl som mycket annat, bra i teorin, mindre bra i praktiken.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-11 18:02
Ursprungligen av wurpan:

Är väl som mycket annat, bra i teorin, mindre bra i praktiken.

Du läste inte testet som @Anderlind länkade till då, eller?
Verkade vara mer än teori där..

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-08-11 19:16
Ursprungligen av mattiL:

Du läste inte testet som @Anderlind länkade till då, eller?
Verkade vara mer än teori där..

Jorå har läst testet. Jag sa inte att det är så, mer att det troligen är så vilket är min uppfattning. Jag har inte klämt och känt på den själv men jag tycker konceptet med all hårdvara i "skärmen" känns konstigt. Osmidigt när den ska flyttas runt och tangentbordet samt touchpaden blir lidandes för att den delen måste göras så tunn. Ska men sedan koppla in något via usb kommer det hänga från skärmen, extern hårddisk som råkar ha en kortare kabel eller sitta med en adapter hängades från sidan inkopplad till en stel gammal vga kabel i ett konferensrum.

Problemet är kanske att jag inte ser det som en ersättare för en bärbar dator. I mina ögon är det i grunden en surfplatta och för mig ersätter inte en surfplatta en bärbar dator.

Då tror jag personligen nog mer på konceptet som t ex. Lenovos Yoga där skärmen viks bak för att användas i surfplatteläge. Visst tummar det kanske lite på tjockleken på den modellen men det kan det vara värt för att inte behöva kompremissa så mycket på tangentbord/touchpad. Det jag verkligen gillar med både Surface 3 och Thinkpad Yoga dock är att dom har implementerat riktiga digitizers. Det tror jag ökar användningsområdet för touchskärmen när man även kan få precisionen av en penna.

Något jag verkligen skulle kunna tänka mig är en Macbook air 13" med digitizer där skärmen går att vika runt som Yogan. En sådan skulle jag slå till på direkt för att redigera foton med

Det är i alla fall mina preliminära tankar om den men det är inte hugget i sten, kan mycket väl ändra mig efter att ha testat en

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-08-13 09:11

Surface 3 har inte OS X... Behöver inte säga mer.

Ursprungligen av AndyK:

Surface 3 har inte OS X... Behöver inte säga mer.

Precis!
Hårdvaran må vara hur cool och imponerande som helst, men Windows? och 8!!...
..."now there's your problem, right there!"

Sak samma, jag tyckte att reklamen var bra

1
Bevaka tråden