Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabb CD-läsare som tar CD-singlar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2014-08-10 11:26

Jag skall koda ett mycket stort antal CD-skivor till iTunes. Några hundra är dessutom små CD-singlar (3-tumsformatet). Jag hade för ett antal år sedan en lite tyngre pjäs - en LaCie - med bricka ("tray") som matade ut skivan, läste snabbt och dessutom brände (såväl CD som DVD). Jag har känslan (känsla - inte fakta) att CD/DVD-brännarutvecklingen snarare har gått mot mindre/plastigare enheter, och inte nödvändigtvis har blivit snabbare (men billigare) de senaste fem åren. Har något ett råd vilken enhet jag bör köpa?

Skall tillägga: denna ASUS verkar bra. Har också Bluray-möjlighet, något jag inte behöver. Men vet inte heller om drivrutiner till OS X finns för detta? Står inte hos ASUS att den stödjer Mac... http://www.proshop.se/DVD-och-Blu-ray-enhet/A...

Senast redigerat 2014-08-10 11:45
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-08-10 14:34

Ska du köra små skivor måste du ha en med tray. Stoppa inte in en liten skiva i en slot-in!
Trayspelare kan vara svåra att få tag på nuförtiden.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-08-10 14:56

Köp denna istället, billigare och tray. http://www.dustin.se/product/5010657880/samsu...
Fungerar med OSX.

Köpte en Samsung 208-SE för ett tag sedan och den har bricka. Men om den fungerar med små skivor vet jag ej, har ingen att testa med.
Funkar felfritt på min iMac med Mavericks. All bränning körs med Toast.

Annars så finns det väl adaptrar där man kan klämma fast den lilla CD-singeln i en fullstor CD-plastbit.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-10 17:56

Alla cd-läsare med släde tar väll små skivor? Kanske inte de allra äldsta. Men jag har nog inte sett någon släde som inte har den den mindre runda utformningen i mitten på släden.

1
Bevaka tråden