Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel namn på en mottagare i mailen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-08-05 14:03

Detta är kanske inte ett världsproblem, men lite störande. Jag har en kontakt i min mail där det stod fel namn i början (inte själv mailen). Och nu när vi rättade till hennes namn på mailadressen så står det ändå kvar fel namn när jag ska skicka mailet. Går det att radera den kontakten hos mig så att det blir rätt?

Hoppas jag inte var för otydlig

Kontrollera så att namnet är korrekt i den/de kontakter som har den mailadressen.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-08-05 14:40
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kontrollera så att namnet är korrekt i den/de kontakter som har den mailadressen.

Jag har gjort det och det är ändrat. Däremot fylls det i med det gamla namnet när jag skriver in kontaktens mailadress. Om du nu menar "appen" kontakter jag skulle kolla

Ursprungligen av genki:

Jag har gjort det och det är ändrat. Däremot fylls det i med det gamla namnet när jag skriver in kontaktens mailadress. Om du nu menar "appen" kontakter jag skulle kolla

Kolla även din mailklient och eposten på webben.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-08-05 15:06
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kolla även din mailklient och eposten på webben.

Jag kör endast via mailen på datorn. Tror inte det har med själva kontakten att göra på det sättet, utan det är autofyllnaden som blir blåmarkerad med namnet. Förstår du hur jag menar?

Nu vet jag inte vilken mailklient du har eller version av den, men jag antar att det är Apples Mail. Kolla om detta kan hjälpa dig: https://discussions.apple.com/message/12461428
Titta på inlägget från morgan21

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-08-06 22:34

Precis som suddgummi tipsar om ovan, så ligger felet under Fönster - Tidigare mottagare i Mail.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-08-10 13:28

Hmm.. antingen är det jag som gör mig otydlig eller så har jag missuppfattar er.

Detta är ju inget stort världsproblem, men skulle vara skönt om det fanns en enkel lösning

Bifogar en bild. I denna mailen står det rätt mottagare, men på en annan mail står det som en annan mottagare än mailen. Det står Janne som autofyllnad, när mailen är till en Martina.

Har du kollat under Fönster->Tidigare mottagare?

Markera och klicka på "Ta bort från listan".

Ursprungligen av genki:

Hmm.. antingen är det jag som gör mig otydlig eller så har jag missuppfattar er.

Detta är ju inget stort världsproblem, men skulle vara skönt om det fanns en enkel lösning

Bifogar en bild. I denna mailen står det rätt mottagare, men på en annan mail står det som en annan mottagare än mailen. Det står Janne som autofyllnad, när mailen är till en Martina.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-08-10 18:53

Nu känner jag mig sådär lagom dum! Förstod inte att det var så ni menade. Det fungerade. Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden