Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Android används nu mer än IOS

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För första gången verkar nu en större andel använda Android än IOS för att surfa på nätet, visar en undersökning som möter operativsystems aktivitet på internet.

Läs hela artikeln här

Eller så är iOS-användare bättre på att lägga ifrån sig mobilen när det är vackert väder utomhus

  • Medlem
  • 2014-08-04 16:30

Undersökningen säger ju knappast allt heller. iPhone/iOS är det EN tillverkare som står för, rätt dyra produkter.
Shitphones/Android görs av många tillverkare och finns tillgängliga från ett par hundralappar och uppåt. Så att det säljs fler enheter med android kanske inte är så konstigt? Konstigt är dock att de trots större försäljning gick om först nu i antalet surfenheter...

Om man jämför mellan samma antal Android- och iPhone-lurar blir det intressant och vettigt. Jag kan påstå att Toyota-bilar använder mera av klotets bensin-flöde än Ferrari-bilar. Det säger ju ingenting.
En undersökning jag också vill se är hur många timmar Android- och iPhone-lurar används till "kreativa" sysslor - och även professionellt. Man kan då jämföra t.ex. en miljon Android-lurar med en miljon iPhone-lurar. Vad som är "kreativt" kommer man överens om - bara det blir lika för båda plattformarna.

Ursprungligen av Dalle:

Undersökningen säger ju knappast allt heller. iPhone/iOS är det EN tillverkare som står för, rätt dyra produkter.
Shitphones/Android görs av många tillverkare och finns tillgängliga från ett par hundralappar och uppåt. Så att det säljs fler enheter med android kanske inte är så konstigt? Konstigt är dock att de trots större försäljning gick om först nu i antalet surfenheter...

Det kan möjligtvis bero på att Android säljer i alla prissegment, vilket inte iOS gör.
Men visst är det fruktansvärt att Apple inte är störst (marknadsandelar) på någonting just nu, fast det var nog aldrig meningen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-04 23:21

Jag är förvånad att detta inte har inträffat tidigare

Ursprungligen av lappen71:

Jag är förvånad att detta inte har inträffat tidigare

Det beror nog på det stora prisspannet som Android säljer till, i och med det olika typer av enheter, regioner m.m.
Det är väl inte så många i utvecklingsländer som har tillgång till internet där jag gissar att Android säljer en hel del, då det finns både lowend och highend-enheter.

Kanske det till och med är så att med en stor del av dessa enheter så räknas det inte ens som Android-enheter då Google Play inte finns med (enheterna är inte certifierade av Google), väldigt vanligt i Kina också.

Mycket gissningar, men jag tror det ligger något i det.

edit: Oavsett så håller jag med, med den marknadsandel som Android har så kan man tycka att det borde skett tidigare, 85% eller något just nu om jag minns rätt.

  • Medlem
  • 2014-08-04 23:44
Ursprungligen av Anderlind:

Det kan möjligtvis bero på att Android säljer i alla prissegment, vilket inte iOS gör.

Om du hade läst vad jag skrev, så hade du också fattat att det var precis det jag menade.

Ursprungligen av Dalle:

Om du hade läst vad jag skrev, så hade du också fattat att det var precis det jag menade.

Tror jag missade ditt uttryck shitphones som jag inte vet vad det är, men det kanske ligger något i det.
Men tack iallafall.

Ursprungligen av lappen71:

Jag är förvånad att detta inte har inträffat tidigare

Det beror helt på vilken mätare du kollar på.
Om du tex kollar på statcounter där du kan exkludera plattor så gick android om långt tidigare.
Sen mäter de på olika sätt, vilket som är närmast sanningen har jag ingen aning om, gillar dock statcounter då man kan filtrera hyfsat där.

1
Bevaka tråden