Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera OS?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alla,
jag har en Mac Mini från december 2009 med 2 GB minne och 10.6.8. Den är stationerad permanent vid min TV. På den använder jag bara Safari och Chrome, (som jag använder för att kolla på Play) och VLC.

Rekommenderar ni mej att uppgradera till Maverick? Eller ska jag låta den gå som den är? Verkar som om TV4 play vill ha senare browsers. För- och nackdelar att uppgradera?

Tacksam för all input.

//Jörgen

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-02 17:12

Om det fungerar bra varför uppdatera?
Du använder bara två program så anledningen till att uppdatera kan inte vara för att utnyttja funktionerna i Mavericks

  • Medlem
  • 2014-08-02 17:53
Ursprungligen av Forssling:

Verkar som om TV4 play vill ha senare browsers. För- och nackdelar att uppgradera?
//Jörgen

Enligt nedladdningssidan för Google Chrome krävs 10.6 eller senare. Vilken version av Google Chrome har du? Version 36 är den senaste och ska alltså fungera på din dator.

http://www.google.se/intl/sv/chrome/browser/

Om du ändå bestämmer dig för att uppgradera OS X så bör du skaffa mer minne. Jag har inte själv testat att köra med 2 GB minne i 10.7 och uppåt, men enligt internet är det ingen bra idé.

Jag har version 36 av Google Chrome.

Anledningen till att uppdatera är för att eventuellt få bättre funktioner/prestanda i browsers av senare versioner än 10.6.8 kan hantera.

Och att utöka internminne verkar vara det som gäller.

//Jörgen

Ursprungligen av Forssling:

Jag har version 36 av Google Chrome.

Anledningen till att uppdatera är för att eventuellt få bättre funktioner/prestanda i browsers av senare versioner än 10.6.8 kan hantera.

Och att utöka internminne verkar vara det som gäller.

//Jörgen

Minimikravet för Mavericks på en Mac Mini är Early 2009. Det låter som att du har en Late 2009 vilket alltså betyder att det ska fungera. Däremot är jag tveksam till om det verkligen är en bra idé. Det brukar sällan vara en trevlig upplevelse att köra på (eller i ditt fall nästan på) minimikravet.
Däremot finns det ju inget hinder att du testar och om det inte funkar bra så nedgraderar du med hjälp av en backup.

Tack Alla,
då avvaktar jag och kör som det är så länge det går.

Vänligen,
Jörgen

1
Bevaka tråden