Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox funkar inte med mavericks

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

hade en hårddiskkrasch för ca 2 månader sen. Hade hjälp av en som jobbar med mac på universitetets dataavdelning, och han fixade en ny och la över allt från min gamla. Jag har en imac, 21,5 tum, mid 2011 med 2,5 intel Core, 16 BG minne, os 10.9.3.

När jag nu laddar hem dropbox så går det inte att starta. Den blinkar till när jag klickar på ikonen i program men inget händer. Jag använder macen i jobbet och att bara använda dropbox via nätet funkar inte, det tar för lång tid att söka filer osv.

Någon som har nån lösning på problemet? Enheten är frånkopplad om jag tittar på dropbox på nätet.

Din trådrubrik är helt fel. Dropbox fungerar självklart alldeles utmärkt i Mavericks.

1. Varför kör du 10.9.3? Första åtgärden bör vara att uppdatera till senaste versionen, som i skrivande stund är 10.9.4.
Använd gärna "combo"-versionen av uppdateringen, så är det större chans att du fixar eventuella trasiga systemfiler.

2. Ta bort allt som har med Dropbox att göra. Lättast görs detta med hjälp av ett avinstallationsprogram, som t.ex AppZapper, AppCleaner eller AppDelete.

3. Ladda ner och installera om Dropbox.

Senast redigerat 2014-08-02 11:38

Dropbox fungerar inte med Mavericks på min dator i alla fall, borde ha förtydligat det i rubriken men det är ju min lott i livet att alltid göra fel i det här forumet

Jag har gjort allt utom att uppdatera till 10.9.4 ska prova det i em.

Har avinstallerat och installerat ca 20 ggr utan att det blivit annorlunda!!

Ursprungligen av Greta723:

Har avinstallerat och installerat ca 20 ggr utan att det blivit annorlunda!!

Hur har du gjort när du har avinstallerat? Bara kastat själva programmet, eller har du även tagit bort inställningsfiler m.m.?

Har använt appcleaner flera gånger, både igår och idag!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-08-02 12:01

Ett förslag: starta om datorn efter att du har kört avinstalleraren. Sedan provar du igen. Fungerar det bättre då?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-08-02 18:36

Prova med en annan användare.

Nu har jag uppdaterat till 10.9.4 och nu lyckas jag få programmet att fungera. MEn den ansluter inte, står och tuggar på ansluter/startar i evigheter. Samtidigt lyckas jag inte få min macbook pro att synka heller så jag antar att det är något fel med min dropbox och jag antar att ingen här kan hjälpa mej med det.

Hur ansluter du till internet? Du har anslutningsproblem av olika slag på två datorer, för mig låter det som ngt fel i en switch eller router

1
Bevaka tråden