Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iPhoto mellan flera maskiner

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har idag ett iPhoto bibliotek på iMac - detta delas av flera användare på en serverdisk vilket funkar kanon. Tar även då och då en kopia till min Powerbook 12. Nu har jag införskaffat en Mac Mini + att jag skall köpa ytterligare en iMac till sommarstugan. Finns det något bättre sätt en att kopiera bilder mellan dessa 4 maskiner för att synka iPhoto biblioteket? Dvs finns det någon programvara som kan synka ändringar i biblioteken mellan maskinerna - behöver inte vara via en FTP, jag kan ha ett masterbibliotek på min Powerbook och sedan synka in och ut bilder från den beroende på i vilket nät jag befinner mig.

Om det finns en lösning vill jag även använda den för andra mappar - exempelvis iTunes.

Ingen på forument som har ett tips om hur man kan synka iPhoto och kanske även iTunes mellan flera maskiner? Hoppas på en lösning i 10.5 !
/Fredrik Svedberg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-05 16:00

.mac klarar det

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-08-05 16:42
Ursprungligen av 20Hz:

.mac klarar det

Nej...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-05 17:17
Ursprungligen av akesson:

Nej...

Jag synkar det genom backup och använder det på tre macar hemma och två macar på jobbet. Så jo?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-08-05 22:49
Ursprungligen av 20Hz:

Jag synkar det genom backup och använder det på tre macar hemma och två macar på jobbet. Så jo?

akesson syftade på att det inte gick via .mac

HIttade Synk här - http://www.decimus.net/
Skall kolla in det men Pro-versionen verkar kunna hantera en master och flera slavar via min server.
Konstigt att ingen tagit fram små standardskript just för sync mellan flera maskiner - dvs enklare lösningar för oss mac-användare. Spännande att se vad 10.5 kommer innehålla avseende detta - om jag inte minns fel så var ryktet kring 10.4 att man just skulle kunna synka hela sin maskins innehåll mellan flera maskiner?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-08-05 16:55

Finns mig veterligen inget bra sätt. Min metod är att bestämma en av datorerna som "master". Där gör jag alla ändringar, dvs kommentarer, lägga till och ta bort bilder, nya mappar etc. När jag är klar, kopierar jag bara iPhoto Library (ligger i Bilder) och lägger på de andra datorerna. Jag går via en FireWire hårddisk, eftersom mitt bibliotek är +10 Gb stort. Inte smidigt, men det enda sättet som fungerar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-08-05 16:59

Lägg ut hela biblioteket som en Photocast.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-30 17:52

Är det fortfarande så att det inte finns något lätt sätt att synka iPhoto-databasen mellan två datorer på internt nätverk? Alltså ingen sådan funktion i iPhoto?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-02 01:09

Någon nyhet för detta? Har iPhoto på 2 datorer med 2 användare på en av datorerna. Så hade varit jättebra med ett system som fungerar att synka.

Ursprungligen av Kajan:

Någon nyhet för detta? Har iPhoto på 2 datorer med 2 användare på en av datorerna. Så hade varit jättebra med ett system som fungerar att synka.

Nope.

Bildströmmen synkas, men allt allt annat - nej. Funkar fortfarande inte bra att dela på ett bibliotek som ligger på tex en NAS.

1
Bevaka tråden