Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple aktiverar eget leveransnätverk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple tar ytterligare kontroll över distributionen av sin mjukvara genom att skapa sitt eget nätverk för snabb och tillförlig leverans av innehåll. Kapaciteten på nätverket uppges vara massiv.

Läs hela artikeln här

This is big! När jag diskuterade vad Apple skulle göra med sitt enorma kassakapital (inte bra att ha för mycket pengar liggande av skatteskäl) - förutom att köpa företag - så gissade jag att dom skulle ge sig in på CDN-banan :-D. Dom har ju hyrt in sig på Akamai många år, men eget är bäst så klart...och det är en maktfaktor som heter duga. Dom stora bjässarna idag är Akamai, Google och Amazon - man undrar om Apple tänker satsa i den ligan? Dom kan ju knappast slå Google, med nog tror jag Apple blir en storspelare alltid.
Det är ett mycket mycket dyrt och komplicerat (många nationer och fysiska hallar) projekt. Ett minst sagt fett åtagande. Ju fler stora CDN på Nätet desto bättre.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-08-02 00:58

? 3st stora + Apple = 5. Då vet ett visst företag (från landet som ständigt har billigt nötkött) vad de ska göra nu när Apple blandar sig i CDN-marknaden ©.

Ursprungligen av Demiurgen:

This is big! När jag diskuterade vad Apple skulle göra med sitt enorma kassakapital (inte bra att ha för mycket pengar liggande av skatteskäl) - förutom att köpa företag - så gissade jag att dom skulle ge sig in på CDN-banan :-D. Dom har ju hyrt in sig på Akamai många år, men eget är bäst så klart...och det är en maktfaktor som heter duga. Dom stora bjässarna idag är Akamai, Google och Amazon - man undrar om Apple tänker satsa i den ligan? Dom kan ju knappast slå Google, med nog tror jag Apple blir en storspelare alltid.
Det är ett mycket mycket dyrt och komplicerat (många nationer och fysiska hallar) projekt. Ett minst sagt fett åtagande. Ju fler stora CDN på Nätet desto bättre.

Peppad?

Om du tänker på Samsung (fast det därt med nötkött vet jag inget om...?) - som idag till 50% lever på att kopiera Aplle - så blir dewt nog inget denna gång. Samsung har föga behov av egen CDN - dom säljer pyttelite mjukt. Apple däremot är ju en gigantisk leverantör av mjukvara och media.

Ursprungligen av mac+:

? 3st stora + Apple = 5. Då vet ett visst företag (från landet som ständigt har billigt nötkött) vad de ska göra nu när Apple blandar sig i CDN-marknaden ©.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-08-02 14:12

? Det var kanske för djupt... Ko-rea krävs för billigt nötkött.

Ursprungligen av mac+:

? Det var kanske för djupt... Ko-rea krävs för billigt nötkött.

Eller för grunt

1
Bevaka tråden