Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper ny betaversion av IOS 8

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Två veckor efter WWDC kommer den andra betaversionen av kommande operativsystemet IOS 8. Också Apple TV får en ny beta.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-18 10:55

Ser ut som man kan nu välja hur länge meddelanden ska sparas för att frigöra utrymme.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-18 11:05
Ursprungligen av lappen71:

Ser ut som man kan nu välja hur länge meddelanden ska sparas för att frigöra utrymme.

http://cdn.redmondpie.com/wp-content/uploads/2014/06/Raise-to-Listen.jpg

Härligt! Min fru skickar mycket bilder hit och dit, vilket åt upp hennes gratisutrymme i iCloud-backupen. Bara genom att manuellt radera hela konversationen med mig frigjorde hon över 1 GB från backupen. Vore ju skönt om det kunde göras automatiskt med gamla meddelanden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-18 11:05
Ursprungligen av lappen71:

Ser ut som man kan nu välja hur länge meddelanden ska sparas för att frigöra utrymme.

För att vara tydlig så gäller det just "ljudmeddelanden".

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-18 11:09
Ursprungligen av zinned:

För att vara tydlig så gäller det just "ljudmeddelanden".

Aha...synd att det inte gällde vanliga meddelanden också.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-18 11:11
Ursprungligen av zinned:

För att vara tydlig så gäller det just "ljudmeddelanden".

Äh, trist. Vore ju praktiskt och inte så jobbigt att implementera det för alla meddelanden kan man ju tycka.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-18 11:20
Ursprungligen av Vassius:

Äh, trist. Vore ju praktiskt och inte så jobbigt att implementera det för alla meddelanden kan man ju tycka.

Eller att man kan bra dra i sidled som med mail för att radera meddelanden.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-31 16:22
Ursprungligen av zinned:

För att vara tydlig så gäller det just "ljudmeddelanden".

Eftersom jag nu kör med iOS8 Beta 4 så kan jag konfirmera att det gäller alla meddelanden.
Man kan välja mellan att det ska sparas 30 dagar,1år eller permanent.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-31 16:24

En funktion som jag verkligen gillar är iCloud Bildbibliotek som synkas mellan enheterna.
Fungerar som Bildström men med skillnaden att redigerar man en bild så slår det igenom på alla enheter.
Eftersom det är en beta så kan det ta tid innan det ändras men ändras gör det.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-08-05 08:06

Någon som vet vilka versioner av iPhone IOS 8 kommer att stödja? Någon som kört betan på någon äldre lur?

Ursprungligen av onnyt:

Någon som vet vilka versioner av iPhone IOS 8 kommer att stödja? Någon som kört betan på någon äldre lur?

iPhone 4S och uppåt.

Ursprungligen av Redaktionen:

Två veckor efter WWDC kommer den andra betaversionen av kommande operativsystemet IOS 8. Också Apple TV får en ny beta.

Läs hela artikeln här

Jag minns inte om någon har påpekat detta men det är en av de bättre småsaker som de har fixat:)

Dvs att när du gör en sökning så är det föregående valet markerat så att du när du börjar med din nya sökning så raderar du den gamla sökningen och slipper börja med att manuellt radera den...

Småsak men underlättar mitt lilla ilandsliv

1
Bevaka tråden