Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket låter en Western Digital MyBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa mig en Western Digital 8 TB My Book Thunderbolt Duo Dual-Drive.
Någon som har en och vet om den är tyst?

Senast redigerat 2014-07-30 10:20

Kolla omdöme på prisjakt.se. Där brukar det framgå om användare uppfattar den som tyst eller inte. På deras hemsida bör det även framgå i db

  • Medlem
  • 2014-07-30 12:18

Alla mekaniska hårddiskar låter. Det som troligen har störst betydelse för den upplevda ljudnivån är hur/var man placerar hårddisken.
Det som jag har upplevt är att externa hårddiskar kan skapa resonansljud i tex ett datorbord. Och detta resonansljud låter oftast betydligt mer än själva hårddisken.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-30 17:42

Jag upplever nog att fläkten i lådan låter mer än själva hårddisken. Hårddiskar har varit väldigt tysta de senaste åren.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2014-07-30 18:44
Ursprungligen av revolver:

Funderar på att köpa mig en Western Digital 8 TB My Book Thunderbolt Duo Dual-Drive.
Någon som har en och vet om den är tyst?

Har kört med den ett bra tag. Upplever den som ljudlös. Står tillsammans med en annan WD HD på en musmatta (ca 5mm tjock gummi) bakom min iMac och jag har då aldrig lagt märke till något ljud från någon av diskarna.

Ursprungligen av kenjon:

Jag upplever nog att fläkten i lådan låter mer än själva hårddisken. Hårddiskar har varit väldigt tysta de senaste åren.

Fläkt? WD har väl passiv kylning på alla sina MyBook?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Fläkt? WD har väl passiv kylning på alla sina MyBook?

Det har funnits med fläktar vet jag iaf på 2-diskarsversioner, vet inte om det gör det idag.

1
Bevaka tråden