Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läckt foto tyder på uppdaterad Macbook Pro Retina

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En läckt produktskylt från en kinesisk Apple-butik tyder på en nära förestående uppdatering av Macbook Pro 15 tum med Retina-skärm.

Läs hela artikeln här

Dags att överväga att börja sälja sin Macbook Pro Retina nu då. Annars lär väl priset sjunka och därmed andrahandsvärdet också på den som gäller för tillfället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-28 13:49

Ah, samma grafikkort som på modellen den ersätter. Tänk om Apple kunde ta grafikkort på lika stort allvar under OS X som under iOS.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-28 14:16

Hoppas hoppas för jag behöver en ny (eller det är snarare frugan som behöver en ny för hennes vita sjunger på sista versen och då får hon ärva min )

Ursprungligen av acke:

Ah, samma grafikkort som på modellen den ersätter. Tänk om Apple kunde ta grafikkort på lika stort allvar under OS X som under iOS.

Det gör dom. Grafikkortet på 15"-instegsmodellen är bättre än vad du påskiner och normalanvändare behöver sällan mer krut, integrerad grafik ger ju dessutom längre batteritid och tystare plus kallare drift vilket för många är ett större plus än max grafikprestand.
De användare som behöver mer krut i grafikkorten köper givetvis någon av storebrorsmodellerna.

Ursprungligen av maskh:

Dags att överväga att börja sälja sin Macbook Pro Retina nu då. Annars lär väl priset sjunka och därmed andrahandsvärdet också på den som gäller för tillfället.

Du är nog den perfekta Apple-kunden.
Fast det är väl bara Haswell refresh som skiljer egentligen, 100MHz högre CPU-klockning. Blir dock lite svalare har jag för mig då man ändrat konstruktionen av CPUn.

Ursprungligen av keptang:

Du är nog den perfekta Apple-kunden.
Fast det är väl bara Haswell refresh som skiljer egentligen, 100MHz högre CPU-klockning. Blir dock lite svalare har jag för mig då man ändrat konstruktionen av CPUn.

Gillar att alltid ha det nyaste, och sälja med så högt andrahandsvärde som möjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-29 09:47
Ursprungligen av Perobous:

Det gör dom. Grafikkortet på 15"-instegsmodellen är bättre än vad du påskiner och normalanvändare behöver sällan mer krut, integrerad grafik ger ju dessutom längre batteritid och tystare plus kallare drift vilket för många är ett större plus än max grafikprestand.
De användare som behöver mer krut i grafikkorten köper givetvis någon av storebrorsmodellerna.

För att vara Apples top of the line så tycker jag att kortet är för gammalt. Jag vet att det finns ett värmeproblem men det har de till stora delar löst med i alla fall ett av de nya korten.
Apple snålar, jag väntar tills Broadwell.

Ursprungligen av acke:

För att vara Apples top of the line så tycker jag att kortet är för gammalt. Jag vet att det finns ett värmeproblem men det har de till stora delar löst med i alla fall ett av de nya korten.
Apple snålar, jag väntar tills Broadwell.

Apple prioriterar säkert stabilitet framför nyare kort som i de flesta fall ändå inte presterar särskilt mycket bättre än de Apple nu använder.

1
Bevaka tråden