Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP Photosmart B110 tappat drivrutin kan inte skriva ut

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Är på semester och jobbar samtidigt och är i desperat behov av att skriva ut. Har en photosmart B110 som har funkat tills mitt på dagen igår då alla utskrifter stannade. Den var ansluten till trådlöst nätverk.

Nu har den trådlösa konfigurationen försvunnit och det går inte att konfigurera längre, "kan inte installera programvaran för Hp photosmart B110 series eftersom den inte finns tillgänglig på programuppdateringsservern just nu". Den finns i listan över skrivare som usbansluten (eftersom det inte funkar att skriva ut trådlöst har jag anslutit med usb) men inget händer, den står och tugga på "skriver ut" i evigheter men börjar aldrig skriva.

Enligt apple sidan ska det fungera med den skrivaren. Förstår dock inte det här med att jag ska ha app store öppet, jag hittar inga drivrutiner där.

Jag har en macbook pro, med OS X 10.8.

Har försökt x antal gånger att installera den via systeminställningar med svaret jag skrev ovan. Har försökt med HP inställningsassistent som säger att den är konfigurerad och ansluten (det är dock usb-anslutning) men den skriver ändå inte ut.

Har någon nåt bra tips??
(jag kan ha glömt något som är bra att veta och jag kanske skrev svamligt men jag är lite desperat....)

Ursprungligen av Greta723:

Förstår dock inte det här med att jag ska ha app store öppet, jag hittar inga drivrutiner där.

Jag misstänker iofs att det inte är App Store utan en HP server som datorn försöker kontakta.

Dessvärre misstänker jag att det är skrivaren i sig som gett upp eftersom du inte kan skriva ut ens med sladd. Du har inte tillgång till en annan dator som du kan testa att ansluta skrivaren till?

Efter många, många minuter med mobilt bredband från net1, så lyckades jag ta hem den här uppdateringen http://support.apple.com/kb/DL907 så nu kan jag i alla fall skriva ut via usb. Men lite störande att jag inte kan få till det trådlösa.

Korrigering, det är via den trådlösa den skriver ut. Tror att det är något tjall med min dator för på kontoret kan jag också bara skriva ut trådlöst med en Brother dcp 9020CDW

Ursprungligen av HåkanE:

Jag misstänker iofs att det inte är App Store utan en HP server som datorn försöker kontakta.

Dessvärre misstänker jag att det är skrivaren i sig som gett upp eftersom du inte kan skriva ut ens med sladd. Du har inte tillgång till en annan dator som du kan testa att ansluta skrivaren till?

Nja, enligt applesupport ska man ha programuppdatering öppet, och de skriver också att i nyare mac os är det = app store. Vilken server det är som systminställningar försöker kontakta har jag inte en susning om och inte heller hur man ändrar det...!!

Ursprungligen av Greta723:

...Nu har den trådlösa konfigurationen försvunnit och det går inte att konfigurera längre...

En drivrutin kan ju inte bara packa ihop och ge sig av från datorn. Du måste ha gjort något.

Ursprungligen av Greta723:

...Jag har en macbook pro, med OS X 10.8...

Du har nog glömt en siffra där på slutet. Om den glömda siffran är något annat än 5, så ska du nog börja med den uppdateringen (till 10.8.5 alltså).

Senast redigerat 2014-07-26 21:26
1
Bevaka tråden