Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ATV trådat till trådad AirPort Express?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har ibland problem med hastigheten till min ATV. Mitt nätverk består av en TC som huvudrouter, och två AirPort Express som trådlöst utökar nätverket. ATVn i sin tur ansluter trådlöst till den ena Expressen. Så det är väl egentligen inte så konstigt att det inte funkar klockrent alla gånger. ATVn befinner sig på ett annat våningsplan än de andra enheterna, och utanför täckningsområdet för TCn.

Min tanke nu är att jag skulle kunna dra tråd mellan TCn och den Express som ATVn pratar med. Redan där borde jag få en prestandavinst va? Sedan tycker jag att det borde gå att dra en tråd mellan ATVn och lan-porten på Expressen, och på så vis få trådad anslutning hela vägen till TCn, och min Plexserver.

Skulle detta fungera? Om det har någon betydelse i sammanhanget så är TCn bryggad, och routern från min ISP är DHCP-server.

  • Medlem
  • 2014-07-26 01:23

Funkar alldeles utmärkt. Bara att köra på.
Jag antar att du har "den nya" Express som ser ut som en ATV?

Ja det är andra generationens Express. Då får jag testa att dra lite tråd nu då.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-26 12:15

Tråd är alltid att föredra, trådlöst är en nödlösning. Det finns väldigt fina kabelkanaler idag, så kabeln syns inte (t ex i stället för golvlister).

Ursprungligen av kenjon:

Tråd är alltid att föredra, trådlöst är en nödlösning. Det finns väldigt fina kabelkanaler idag, så kabeln syns inte (t ex i stället för golvlister).

Jo det är klart det blir bättre. Men lat som man är så vill man ju prova det som ger minst jobb först. Byta golvlister är inte aktuellt, då vi bor i en 1800-talskåk, däremot så är det väggfasta hyllor hela vägen mellan TCn och Expressen, så det går att gömma sladdar bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-26 13:09

Det GÅR att ta de gamla golvlisterna och fräsa ur ett spår på baksidan för kablarna, men mer jobb förstås.

1
Bevaka tråden