Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar Philips Smart TV med Apple TV

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av juanito:

Trevligare fjärr och airplay

Det är väl ungefär samma sak som om jag skulle koppla min samsung ihop med mina i-enheter?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-25 14:26

Du behöver ju något som tar emot det du vill titta på. Är det vanliga TVkanaler är det en Boxermottagare, kabelTVmottagare eller en satellitmottagare du behöver. Alternativt Magien, men de har inte så stort utbud av kanaler.
Är det Playkanaler du vill se är nog en Mac mini ett bra val. Senare kan nog AppleTV bli en ersättare. ChromeCast är ett annat alternativ jag inte har testat.
Det finns många varianter (alla spelboxar är inte nämnda här), så utgå ifrån vad du vill kunna se.
"Skärmen" (monitorn) är bara ett visningsmedium för att ge dej en visuell bild. Bildens data måste komma från något men det behöver inte vara en TVmottagare inbyggd i burken. Det var det som avsågs ovan.

Ursprungligen av kenjon:

Du behöver ju något som tar emot det du vill titta på. Är det vanliga TVkanaler är det en Boxermottagare, kabelTVmottagare eller en satellitmottagare du behöver. Alternativt Magien, men de har inte så stort utbud av kanaler.
Är det Playkanaler du vill se är nog en Mac mini ett bra val. Senare kan nog AppleTV bli en ersättare. ChromeCast är ett annat alternativ jag inte har testat.
Det finns många varianter (alla spelboxar är inte nämnda här), så utgå ifrån vad du vill kunna se.
"Skärmen" (monitorn) är bara ett visningsmedium för att ge dej en visuell bild. Bildens data måste komma från något men det behöver inte vara en TVmottagare inbyggd i burken. Det var det som avsågs ovan.

Då förstår jag
Det är inte utbud som saknas.........Snarare att det är svårt att sortera bland tusentals serier och filmer m fl. Inte ens har jag hunnit gå igenom innehållet av smarthuben på min tv. Detta ang. playkanalerna så menar du väl de ordinarie tv-kanalerna? Kan man spola bort reklamen på dem?

Ursprungligen av calinou:

Playkanalerna så menar du väl de ordinarie tv-kanalerna? Kan man spola bort reklamen på dem?

Oavsett om det är IPTV, markbundet eller någon playkanal så går det inte att spola förbi reklamen. Tror dock att de flesta playkanaler slopar reklamen om man betalar för sig (inte säker, men det framgår på motsvarande sida).

Ursprungligen av barbapappa_86:

Oavsett om det är IPTV, markbundet eller någon playkanal så går det inte att spola förbi reklamen. Tror dock att de flesta playkanaler slopar reklamen om man betalar för sig (inte säker, men det framgår på motsvarande sida).

Den absolut största fördelen som jag fick med satellitmottagaren med inbyggd hårddisk var möjligheten att spela in programmet jag vill se och sedan börja kolla på inspelningen ca. 15 - 20 minuter efter programstart. Då spolar man snabbt förbi all reklam och slutar titta på programmet ung. när sändningen slutar. Helt suveränt! Det är inte många program som jag tittar på längre när de faktiskt sänds...
En riktlinje är att ett entimmas program är egentligen ca. 42 minuter långt.

Ursprungligen av HåkanE:

Den absolut största fördelen som jag fick med satellitmottagaren med inbyggd hårddisk var möjligheten att spela in programmet jag vill se och sedan börja kolla på inspelningen ca. 15 - 20 minuter efter programstart. Då spolar man snabbt förbi all reklam och slutar titta på programmet ung. när sändningen slutar. Helt suveränt! Det är inte många program som jag tittar på längre när de faktiskt sänds...
En riktlinje är att ett entimmas program är egentligen ca. 42 minuter långt.

Yepp, det är en av fördelarna med en inspelningsbar box

Ursprungligen av HåkanE:

Den absolut största fördelen som jag fick med satellitmottagaren med inbyggd hårddisk var möjligheten att spela in programmet jag vill se och sedan börja kolla på inspelningen ca. 15 - 20 minuter efter programstart. Då spolar man snabbt förbi all reklam och slutar titta på programmet ung. när sändningen slutar. Helt suveränt! Det är inte många program som jag tittar på längre när de faktiskt sänds...
En riktlinje är att ett entimmas program är egentligen ca. 42 minuter långt.

Du har alltså en parabol? Vilka kanaler har du tillgång till via den?

Ursprungligen av calinou:

Du har alltså en parabol? Vilka kanaler har du tillgång till via den?

Bättre att du skriver vad du ev vill ha då utbudet kan variera med DTV.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-07-26 07:16
Ursprungligen av calinou:

Vad har en Apple tv som kan vara intressant som inte min Samsung tv har?

Appar som funkar...

Ursprungligen av calinou:

Du har alltså en parabol? Vilka kanaler har du tillgång till via den?

Jag har parabol ja, men inspelningsbara boxar finns även till andra medium. Telias bredbandstv har en sådan och så erbjuder väl Comhem en TiVo box om jag inte missminner mig. Det finns säkert andra alternativ också.

Jag har Viasat som leverantör. Deras kanaler kan du se här.
Jag har i princip hela deras utbud förutom golfkanalen, Viasat Guld tror jag det heter. Jag får förutom satellitkanalerna även tillgång till deras Viaplay abonnemang vilket gör att jag kan se stor del av utbudet på dator / iOS enhet / Playstation / smart TV (dock inte som app i Apple TV...).
Jag har haft Viasat i drygt femton år & är nöjd med deras utbud. De senaste tio åren har de dessutom haft rättigheterna till F1 så det är ingen tvekan för min del

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-26 12:12

Och CanalDigital är väl den andra stora leverantören av TVkanaler.

Tack för info om olika alternativ!

Glömt att tacka för tipse

Ursprungligen av reboot81:

Du ska programmera om via AppleTVns gränssnitt, inte via X's fjärr. Kika i hjälpen.

Kom på att jag glömt att tacka för tipset. LG har skickat med två fjärrkontroller. En vanlig med en massa knappar och en "magic" som fungerar ungefär som en kontroll på en Wii. Dvs den styr en slags cursor på skärmen och man klickar sedan på ett scrollhjul för att välja. Ditt tips fungerade på den med en massa knappar men inte på den andre. Men det är vackert så.....

Tack än en gång

Crister

  • Medlem
  • International user
  • 2014-07-26 22:00
Ursprungligen av calinou:

Man kan se på allting precis som i en vanlig tv?

Allt som e värt å se.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-07-29 08:16
Ursprungligen av calinou:

Vad har en Apple tv som kan vara intressant som inte min Samsung tv har?

Kopplingen mot iTunes på din dator där du har all din media? Så är det iaf hos mig.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-07-29 08:31
Ursprungligen av HåkanE:

Den absolut största fördelen om jag fick med satellitmottagaren med inbyggd hårddisk var möjligheten att spela in programmet jag vill se ...

Problemet med dessa boxar är ju att du inte kan spara det du spelar in för framtiden. För när hårddisken är full måste man radera.
Nästa är att måsta betala flera abb för att se på mer än en TV i hushållet.
Dessutom är hårdvaran och mjukvaran i deras boxar av riktigt dålig kvalitet.
Kundservicen har jag inget positivt att säga om heller.

Dessa punkter och några fler gör att jag inte köper från viasat, cd eller andra som distribuerar kanaler i landet.

Ursprungligen av MatsOlov:

Problemet med dessa boxar är ju att du inte kan spara det du spelar in för framtiden. För när hårddisken är full måste man radera.
Nästa är att måsta betala flera abb för att se på mer än en TV i hushållet.
Dessutom är hårdvaran och mjukvaran i deras boxar av riktigt dålig kvalitet.
Kundservicen har jag inget positivt att säga om heller.

Dessa punkter och några fler gör att jag inte köper från viasat, cd eller andra som distribuerar kanaler i landet.

Japp, håller helt och hållet med om att man inte kan spara materialet är ett problem men vad att göra?

Den andra TV:n har ett tvillingabonnemang som kostar någon hundralapp per månad. Man behöver ju inte betala för två abonnemang. Hårdvaran har jag inga synpunkter på. Mjukvaran är definitivt inte Apple kvalitét på men den slår ju Samsung Smart TV och HBO Nordics gränssnitt utan problem.

Du gör ju givetvis som du vill, men personligen tycker jag att ovan "problem" inte är nog för att jag inte skulle köpa innehållet som jag trots allt vill ha. Jag kollar ju på TV för att jag vill se programmet som sänds. Men det är ju då min syn på saken...

Bevaka tråden