Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speedmania Lägg av

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2003-08-02 21:48

Om nu någon på detta forum har kontakt med eller är anställd på Speedmania Så ge fan fan i att skicka reklam eller så kallad spam,:mad:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-03 00:48

Det går väl att "åpta ut" som det heter numera?

Spam ifrån Speedmania?

Speedmania har inte skickat ut några mail överhuvudtaget under 2003 såvitt jag vet så du får gärna vidarebefordra det till mig.

En detalj dock: i inställningarna för PHP anger man en "reply-to" epostadress som på denna server är ställd till "[email protected]" oavsett vilken site som genererar mailet.

Kan det vara någonting sådant? Kanske till och med mail ifrån 99mac?

<flyttar till "feedback">

Från: no-reply@speedmania.se
Datum: ons 6 aug 2003 17.33.29

DATA
Date: Wed, 06 Aug 2003 17:33:29 +0100
Subject: Reply to post 'D-Link 804 och ComHem'
To: xxxx@xxx.xx
From: "99mac.com - 99% Macintosh Mailer" <[email protected]>

Hej lionfromzion,

Torkel har precis skrivit ett inlägg i en diskussion som du valt att bevaka - D-Link 804 och ComHem - i Övrig programvara forumet på 99mac.com - 99% Macintosh.

Denna diskussion finner du på:
http://99mac.com/forum/showthread.php?threadid=3653&goto=newpost

Det kan finnas ytterligare inlägg, men du kommer inte erhålla några nya påminnelser förrän du besökt forumet.

Hälsningar,
99mac.com - 99% Macintosh team

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Information för dig som vill avsluta bevakningen:

Klicka på följande länk för att avsluta bevakningen av denna diskussion:
http://99mac.com/forum/member2.php?action=usub&threadid=3653

Klicka på följande länk för att avsluta SAMTLIGA bevakningar på 99mac:
http://99mac.com/forum/member2.php?action=usub&type=allthread

xxxxxxxxxx

Så här ser mailet ut som Pirre fick och det är skickat automatiskt ifrån 99mac.com eftersom han bevakar tråden (precis som det står i mailet).

Precis som jag skrev i ovanstående inlägg har alla PHP-genererade mail <[email protected]> som avsändare.

Om jag tar bort ditt användarkonto på 99mac kommer du garanterat inte få fler mail ifrån forumet.

Jag gillar inte att bli kallad för Spammare

Senast redigerat 2003-08-07 13:33

Trist att bli felaktigt anklagad. Nu verkar det ju som Pierre missat bevakningen, men det är svårt att skydda sig mot att folk tror att någon spammar eller skickar virus som egentligen inte gör det.

Vi får dagligen mail om att mailet som vi skickade innehöll virus eller likande. Det är då inte vi som har skickat utan någon som förmodligen har virus också har oss i adressboken och vår adress hamnar då som reply-adress. Det är ju inte så svårt att få ett mail att se ut som det kommer från någon annan.

(Med vi menar jag företaget jag jobbar på)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-07 00:33

well, jag har oxå fått påminnelse om nya inlägg i en bevakad tråd... Men inte till "mig" som i "Jonaz" utan ställt till "Saffran" fast till min mailadress... Mysko.

Förklaring på det?

(denna tråden väljer jag att få påminnelse om...)

Citat:

Jag gillar inte att bli kallad för Spammare

Erkänn att du är en spammare Martin...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
well, jag har oxå fått påminnelse om nya inlägg i en bevakad tråd... Men inte till "mig" som i "Jonaz" utan ställt till "Saffran" fast till min mailadress... Mysko.

Förklaring på det?

(denna tråden väljer jag att få påminnelse om...)

Vaaa????????????????????+

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-08-07 13:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström

Jag gillar inte att bli kallad för Spammare

Även fast någon kallar dig spammare så tycker inte jag att det är schysst att publicera hans E-post adress sådära, du kunde gott ha täckt över den också....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-07 15:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Saffran
Vaaa????????????????????+

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Japp, erkänn weird!!
Har nog med "data" att göra...

Citat:

Hej lionfromzion,

Är det inte konstigt att mailet som PIRRE fick börjar med ovanstående? skulle det inte börja med "Hej Pirre"?

Bara en liten fundering....

  • Medlem
  • 2003-08-08 00:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
well, jag har oxå fått påminnelse om nya inlägg i en bevakad tråd... Men inte till "mig" som i "Jonaz" utan ställt till "Saffran" fast till min mailadress... Mysko.

Förklaring på det?

(denna tråden väljer jag att få påminnelse om...)

Tusan när du säger det... jag fick också en påminnelse om en diskussion, men det var menat till någon helt annan... måste kolla bland gamla mail för skoj skull.

1
Bevaka tråden