Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högsta upplösning från Mac Mini

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alla,
jag har sedan 2009 haft en Mac Mini kopplad till min TV. Förut en 40 tum full HD nu en 55 tum Full HD.

Upplösningen i skärminställningar är 1080p som såg fint ut på min 40-tummare. Nu vill nya TV:n ha 1920x1080/60hz. Är det något min Mac Mini mäktar med? Och i så fall hur gör jag för att få in det som val i skärminställningarna.

Tacksam för all input,
Jörgen

2560x1600 med Mini DisplayPort och 1920x1200 med Mini DVI bör det vara

Ursprungligen av Forssling:

...Förut en 40 tum full HD nu en 55 tum Full HD...

Det är ingen skillnad. Full HD är alltid samma sak, dvs 1920x1080, oavsett om det är på en 40-tummare eller en 55-tummare.

Ursprungligen av Forssling:

...Upplösningen i skärminställningar är 1080p som såg fint ut på min 40-tummare. Nu vill nya TV:n ha 1920x1080/60hz. Är det något min Mac Mini mäktar med?

Vad innebär den frågan? Menar du att det blir dålig bild, eller ingen bild, på den nya TVn?

För det borde funka med samma skärminställning som tidigare, dvs 1080p.

Ursprungligen av Forssling:

Hej Alla,
jag har sedan 2009 haft en Mac Mini kopplad till min TV. Förut en 40 tum full HD nu en 55 tum Full HD.

Upplösningen i skärminställningar är 1080p som såg fint ut på min 40-tummare. Nu vill nya TV:n ha 1920x1080/60hz. Är det något min Mac Mini mäktar med? Och i så fall hur gör jag för att få in det som val i skärminställningarna.

Tacksam för all input,
Jörgen

Hmm, vad är problemet? Du skriver att du brukade köra 1080p mot den gamla TV:n och att den nya TV:n vill ha... 1080p??? Eller är det uppdateringsfrekvensen på 60Hz som är problemet?

Jag hittade en gammal länk som kanske kan ge lite inspiration: http://blog.adamnash.com/2008/01/24/yes-you-c...

Vilken version av OS X kör du? Vilken modell av Mac Mini har du?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-21 16:18
Ursprungligen av Forssling:

Hej Alla,
jag har sedan 2009 haft en Mac Mini kopplad till min TV. Förut en 40 tum full HD nu en 55 tum Full HD.

Upplösningen i skärminställningar är 1080p som såg fint ut på min 40-tummare. Nu vill nya TV:n ha 1920x1080/60hz. Är det något min Mac Mini mäktar med? Och i så fall hur gör jag för att få in det som val i skärminställningarna.

Tacksam för all input,
Jörgen

1080p är i princip samma sak som 1920x1080
När du ansluter din tv till Mac Minin så kommer du bara kunna välja dom upplösningar som tv´n stödjer.
Gå in i bildinställningarna så ser du vilka upplösningar du kan välja.
Troligtvis så kommer det bara finnas 720 och 1080 att välja mellan.

Tack Alla för input!
Vad jag reagerade på var att grafiken på nya TV:n "haltade" lite, så som det blir när man förstorar. Jag ska kolla igenom inställningarna på TV:n och se om det kanske löser problemet.

Min Mini är från slutet av 2009 och jag kör 10.6.8.

//Jörgen

1
Bevaka tråden