Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback på vår nya sida: CnemaCentre.com

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-07-20 01:18

Hej 99mac!

Jag har tillsammans med en kompis utvecklat en ny sida för information om TV-serier. Projektet har fått namnet "CnemaCentre" och har som mål att förmedla serieinformation på ett nytt, användbart och framför allt enkelt sätt. Sidan är till en början på engelska för att nå ut till en större marknad. Vi har lagt extra mycket fokus på designen och användarvänligheten för att göra tjänsten tillgänglig överallt och för alla.

Vi har varit tvungna att låta vissa funktioner bara vara tillgängliga om man registrerar sig som watchlist, pers. kalender samt "watching progress". Om ni undrar varför ni inte ser alla funktioner direkt.

Nu till saken, vi skulle verkligen behöva feedback av er på sidan! Gärna konstruktiv kritik på helheten, designen, funktionerna och annat som ni hittar.

Så kika gärna in på http://cnemacentre.com och vi är oändligt tacksamma om ni har tid att skriva ett par rader om hur ni upplever sidan!

Tack!

Sidan är snygg, men ni får nog jobba lite med er engelska, det finns ganska många grammatiska fel. Sen undrar jag mest vad som gör att jag ska använda er webbsida istället för t ex iTV Shows-appen, som jag använder idag. Vad gör att ni sticker ut i mängden av andra liknande webbsidor och appar?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-20 09:15

Eller https://trakt.tv som finns som tillägg till Plex och XBMC

Det första jag reagerar på är namnet. Vadå "Cnema"? Det handlar ju om tv-serier...

Annars håller jag med Capeman - det är snyggt, men engelskan behöver ses över.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-07-20 18:34

Cnema är dessutom varumärkesskyddat. http://cnema.se/

Ursprungligen av Gunnar B:

Cnema är dessutom varumärkesskyddat. http://cnema.se/

Namnet de använder är väl ändå "CnemaCentre"?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-07-21 00:45

Konstiga radbrytningar i texten på första sidan. (Firefox MBP 13")

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-07-21 21:46
Ursprungligen av Capeman:

Sidan är snygg, men ni får nog jobba lite med er engelska, det finns ganska många grammatiska fel. Sen undrar jag mest vad som gör att jag ska använda er webbsida istället för t ex iTV Shows-appen, som jag använder idag. Vad gör att ni sticker ut i mängden av andra liknande webbsidor och appar?

Hej! Tack för din feedback och kul att du gillar designen! Angående engelskan är det något vi får se över, var det något speciellt du reagerade på? Vi anser att du ska använda CnemaCentre före andra liknande sidor/appar då vi har en bra och användarvänlig design. Vi anser att sidan är väldigt lättanvänd och att vi strukturerat upp informationen väl. Vår sida har också fördelen att kunna användas på alla dina enheter då den är helt responsiv.

Ursprungligen av lappen71:

Eller https://trakt.tv som finns som tillägg till Plex och XBMC

Hej! Tack för din åsikt! Den stora nackdelen med trakt är att dem har vissa villkor som enligt oss bryter mot den personliga integriteten. Dem har i sin "Privacy Policy", som man accepterar när man använder sidan, att dem helt utan förbehåll har rätten dela med sig av användarnas information som till exempel vad du har för filer i t ex Plex eller XBMC. Dem säger alltså att dem gärna lämnar ifrån sig dessa uppgifter om användarna till polis, statliga institutioner samt privata företag utan att ens behöva meddela användaren. Detta tycker som sagt vi inte känns helt rätt och då vi inte har någon information om vilka filer våra användare har kan vi heller inte dela med oss av något sånt.

Citat:

Compliance with Laws and Law Enforcement. trakt cooperates with government and law enforcement officials and private parties to enforce and comply with the law. We will disclose any information about you to government or law enforcement officials or private parties as we, in our sole discretion, believe necessary or appropriate to respond to claims and legal process (including but not limited to subpoenas), to protect the property and rights of trakt or a third party, to protect the safety of the public or any person, or to prevent or stop any activity we may consider to be, or to pose a risk of being, illegal, unethical, inappropriate or legally actionable.

Som jag sa över här så är CnemaCentre helt responsiv vilket trakt inte heller är. Fördelen att kunna använda exakt samma sida på alla dina enheter. Vi har dessutom viss information som trakt ej har, som till exempel "Creator" på serierna.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det första jag reagerar på är namnet. Vadå "Cnema"? Det handlar ju om tv-serier...

Annars håller jag med Capeman - det är snyggt, men engelskan behöver ses över.

Hej! Tack för din feedback och kul att du tycker sidan är snygg! Angående namnet är tanken att det ska finnas utrymme att eventuellt expandera i framtiden med information om mer än bara TV-serier. Engelskan ska vi se över, återigen tack!

Ursprungligen av Gunnar B:

Cnema är dessutom varumärkesskyddat. http://cnema.se/

Ursprungligen av barbapappa_86:

Namnet de använder är väl ändå "CnemaCentre"?

Hej! Som "barbapappa_86" säger här använder vi oss inte utav "Cnema" utan vårt namn är "CnemaCentre" som inte är varumärkesskyddat. Tack så mycket för er feedback!

Ursprungligen av reboot81:

Konstiga radbrytningar i texten på första sidan. (Firefox MBP 13")

Hej! Tack för din feedback, detta har vi inte stött på tidigare. Du skulle inte ha möjlighet att posta/skicka en skärmdump på det så vi kan se hur det ser ut mer exakt? Återigen tack!

Vi uppskattar verkligen feedbacken, är det någon mer som har möjlighet att surfa in på sidan skulle vi verkligen uppskatta om ni har tid att skriva ett par rader om hur ni upplever den!

Ursprungligen av reevilo:

Hej! Tack för din feedback och kul att du gillar designen! Angående engelskan är det något vi får se över, var det något speciellt du reagerade på? Vi anser att du ska använda CnemaCentre före andra liknande sidor/appar då vi har en bra och användarvänlig design. Vi anser att sidan är väldigt lättanvänd och att vi strukturerat upp informationen väl. Vår sida har också fördelen att kunna användas på alla dina enheter då den är helt responsiv.

Såg grammatiska fel och konstig meningsbyggnad lite varstans, men jag tänker inte korreläsa åt er gratis hehe. Det ser snyggt ut och strukturen är säkert utmärkt, men jag ser ännu inte mervärdet i att byta från iTV Shows (som inte kräver registrering och som synkar via iCloud) till er tjänst.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-07-22 02:11
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-22 08:55

Kravet på registrering är, ur min synvinkel, rent löjligt. Vad vinner jag på det? Varför släpper ni inte alla funktioner fria? Ni skulle säkert få fler besökare då.
Vad tänker ni göra med registreringsuppgifterna? Sälja dem? Varför vill ni annars ha registreringar?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-07-22 23:05
Ursprungligen av kenjon:

Kravet på registrering är, ur min synvinkel, rent löjligt. Vad vinner jag på det? Varför släpper ni inte alla funktioner fria? Ni skulle säkert få fler besökare då.
Vad tänker ni göra med registreringsuppgifterna? Sälja dem? Varför vill ni annars ha registreringar?

Ja, det rimmar lite illa med den kritik som framförs mot trakt.

Ni lägger hela förstasidan på att sälja in dom features som ni kanske har stört er på från andra sajter, eller som ni har lagt mycket tankekraft på, men ni knyter inte an till vad mitt behov som användare är. Varför behöver jag massa metadata om TV-programmen jag redan är fast i? Rätt många skärmhöjder i 1280*768 går åt till att motivera varför man ska vara med, när ni direkt från start kan ge nytta istället. När jag har läst igenom all text (som inte är så relevant för mig, jag bryr mig inte om att betygssystemet är från 1 till 10) så vet jag vad sidan kan göra, men jag har inte fått något. Jaha, det var 5 minuter jag aldrig får igen. Hur tror ni det hade varit om jag hade interagerat med sajten i 5 minuter istället? Eller bara 30 sekunder?

Kan ni ge mig något istället för att försöka övertyga mig?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-07-23 13:04
Ursprungligen av Capeman:

Såg grammatiska fel och konstig meningsbyggnad lite varstans, men jag tänker inte korreläsa åt er gratis hehe. Det ser snyggt ut och strukturen är säkert utmärkt, men jag ser ännu inte mervärdet i att byta från iTV Shows (som inte kräver registrering och som synkar via iCloud) till er tjänst.

Ja engelskan måste ses över, helt klart! Kul att designen tilltalar dig, och vi får hoppas du kan hitta skäl i framtiden för att byta till oss!

Tack för bilden och det här har förmodligen med att göra att sidan är responsiv men vi ska se över det!

Ursprungligen av kenjon:

Kravet på registrering är, ur min synvinkel, rent löjligt. Vad vinner jag på det? Varför släpper ni inte alla funktioner fria? Ni skulle säkert få fler besökare då.
Vad tänker ni göra med registreringsuppgifterna? Sälja dem? Varför vill ni annars ha registreringar?

Hej! Tack för dina åsikter. Anledningen till att vi har en registrering är för att det inte vore möjligt att erbjuda de funktioner vi har annars. Vi kan ta ett exempel som watchlist. Har man inget konto utan skulle allt man lägger till bara sparas temporärt i den browser du använder just då. Du skulle alltså inte kunna se din watchlist på andra enheter än den där ju lagt till dem (som till exempel din mobil eller surfplatta). Det skulle också bara sparas temporärt vilket betyder att skulle chache i din browser rensas eller om du bara byter browser så försvinner all den här informationen vilket gör att du skulle behöva börja om. Alla stora liknande siter har samma "krav på registrering" för att kunna användaren ska kunna använda vissa funktioner. Vi är dock unika som även låter gäster rösta på serierna.

Så, varför har vi registreringar?

  • För att din watchlist, dina röster och din "watching progress" alltid ska finnas tillgängligt för dig var du än befinner dig när du surfar på sidan.

  • Säg att du markerat avsnitt du sett på 15 olika serier, skulle vi släppa det här "fritt" så skulle allt du gjort bara vara sparat temporärt och du skulle bara kunna komma åt det från en och samma dator under en viss tid.

  • Samma sak gäller till exempel med personliga kalendern. De serier du lagt till i din watchlist visas också under din personliga kalender för att du smidigt och enkelt ska kunna se när de serier du följer sänds. Skulle vi inte ha användarkonton på sidan skulle du mycket troligt få markera om de serier du följer om och om igen. Du skulle heller inte kunna se det i din mobiltelefon.

Sammanfattat skulle det göra våra funktioner nästan helt meningslösa om det man gjort på sidan inte finns kvar för användaren nästa gång man besöker sidan.

Vi säljer absolut inte vidare några uppgifter utan registreringen är helt för att underlätta besökarens upplevelse på CnemaCentre.com. Vi kräver heller inte mycket uppgifter vid registrering utan det är bara en email-adress (för att kontot ska verifieras för att motverka spam) och ett användar-ID som man sedan smidigt loggar in med.

Ursprungligen av frazze:

Ja, det rimmar lite illa med den kritik som framförs mot trakt.

Hej! Tack för din åsikt! Precis som jag sagt över här är det nödvändigt för oss att ha användarkonton för att kunna erbjuda de funktioner som vi märkt att användarna vill ha. Du nämner trakt här och då vill jag bara säga att det vi plockade fram var deras villkor vid registrering där dem förbehåller sig rätten att utan förvarning lämna ifrån sig uppgifter om till exempel användarens filer till polis, statliga myndigheter samt även privata företag. Detta gör inte vi. Vi har heller ingen som helst aning om vilka filer våra användare har och inte har vilket i praktiken också gör det helt omöjligt för oss.

Tack för all feedback!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-07-23 13:08
Ursprungligen av irrelogical:

Ni lägger hela förstasidan på att sälja in dom features som ni kanske har stört er på från andra sajter, eller som ni har lagt mycket tankekraft på, men ni knyter inte an till vad mitt behov som användare är. Varför behöver jag massa metadata om TV-programmen jag redan är fast i? Rätt många skärmhöjder i 1280*768 går åt till att motivera varför man ska vara med, när ni direkt från start kan ge nytta istället. När jag har läst igenom all text (som inte är så relevant för mig, jag bryr mig inte om att betygssystemet är från 1 till 10) så vet jag vad sidan kan göra, men jag har inte fått något. Jaha, det var 5 minuter jag aldrig får igen. Hur tror ni det hade varit om jag hade interagerat med sajten i 5 minuter istället? Eller bara 30 sekunder?

Kan ni ge mig något istället för att försöka övertyga mig?

Hej! Startsidan har vi fått väldigt mycket respons på och vi håller med dig här! Vi håller på med att göra en ny startsida som ska innehålla mindre "promotion" och mer TV-serier. Intressant att lyfta olika information beroende på om man "följer" en serie eller ej. Det ska vi titta på! Först och främst ska startsidan göras om och vi hoppas att den kommer fånga dig betydligt bättre och få dig att lägga många värda minuter på sidan. Återigen tack för din feedback!

1
Bevaka tråden