Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommendera CAD-program?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att rita ett eget bord för min hemmastudio. Var ett gäng år sedan jag pysslade med CAD, kan ni rekommendera ett användarvänligt program för att rita upp möbler? Det får gärna vara gratis/billigt

Senast redigerat 2014-07-16 10:42
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-15 16:48
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-07-15 17:09

Och inspiration får du från www.opendesk.cc

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-07-15 17:36

Sketchup Make finns att ladda ner gratis här http://www.sketchup.com

Väldigt enkelt att rita upp enklare möbler i 3D osv.

Tack för förslagen. Sketchup Make, är det densamma som Google Sketchup?

Då är den självklara följdfrågan; finns det något vettigt snickeri (gärna i stockholm) som man kan skicka i väg en order till?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tack för förslagen. Sketchup Make, är det densamma som Google Sketchup?

Då är den självklara följdfrågan; finns det något vettigt snickeri (gärna i stockholm) som man kan skicka i väg en order till?

Finns en hel drös snickerier i Stockholm , jag jobbar mot en del av dom som leverantör då .
Vart i Stockholm vill du hålla dig ?

Ursprungligen av memnon:

Finns en hel drös snickerier i Stockholm , jag jobbar mot en del av dom som leverantör då .
Vart i Stockholm vill du hålla dig ?

Gissar på att det spelar mindre roll då de möjligen kan skicka hem grejerna till en (har ingen bil), men bor iaf just nu i sjöstaden (söder om söder). Flyttar ev snart till gamla stan, så där om krokarna vore bra.

Ursprungligen av barbapappa_86:

(söder om söder)

Hur kan det vara möjligt? Det låter som "söder om sydpolen…"

Ursprungligen av The Real Viking:

Hur kan det vara möjligt? Det låter som "söder om sydpolen…"

Så man säger här nere vad jag har lärt mig

Ursprungligen av barbapappa_86:

Gissar på att det spelar mindre roll då de möjligen kan skicka hem grejerna till en (har ingen bil), men bor iaf just nu i sjöstaden (söder om söder). Flyttar ev snart till gamla stan, så där om krokarna vore bra.

Möbelsnickarna i Sthlm ligger ute på Tyresö

Sjölanders snickeri något större snickeri som ligger i Länna

Sist Odd-job som ligger på Lidingö fel sida av stan jag vet, ett mindre snickeri tar med det mest för den ena killen som jobbar där Ulf är sjukt duktig . Den här killen lever sig verkligen in i sitt jobb han lyssnar på podcaster om snickeri en sann hantverkare den här killen imponerar stort på mig.

Finns ju fler men det var dessa jag kom och tänka på nu och många snickerier har ju en specialinriktning.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Så man säger här nere vad jag har lärt mig

Förvisso en petitess, men eftersom Söder i det ena fallet är en förkortning av stadsdelen Södermalm, ett egennamn, och det andra ett väderstreck, så borde det väl i så fall i skrift heta "söder om Söder", eller har jag fel?

Ursprungligen av memnon:

Möbelsnickarna i Sthlm ligger ute på Tyresö

Sjölanders snickeri något större snickeri som ligger i Länna

Sist Odd-job som ligger på Lidingö fel sida av stan jag vet, ett mindre snickeri tar med det mest för den ena killen som jobbar där Ulf är sjukt duktig . Den här killen lever sig verkligen in i sitt jobb han lyssnar på podcaster om snickeri en sann hantverkare den här killen imponerar stort på mig.

Finns ju fler men det var dessa jag kom och tänka på nu och många snickerier har ju en specialinriktning.

Bra tips, tack! Snickarglädje uppskattas såklart, men tänker mig att mitt studiobord ska vara av MDF, ev någon faner, så inget direkt lyxlir ska krävas.

Ursprungligen av TouchCAD:

Förvisso en petitess, men eftersom Söder i det ena fallet är en förkortning av stadsdelen Södermalm, ett egennamn, och det andra ett väderstreck, så borde det väl i så fall i skrift heta "söder om Söder", eller har jag fel?

Hur kan något som ligger i Norrland heta Söder?

Hälsningar från Skåne.

Ursprungligen av pmarriott:

Hur kan något som ligger i Norrland heta Söder?

Hälsningar från Skåne.

*Hälsningar från Danmark

Ursprungligen av barbapappa_86:

*Hälsningar från Danmark

Inte mig emot. Då kunde man åtminstone köpa brännvin som normalt folk.

1
Bevaka tråden