Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märke vs. kvalité, skillnad ?

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mattem:

Kör själv med "billiga" filter (student, 2-barnsfar, vänder på varenda krona) och vilken skillnad det blev med två filter istället för ett. Blir till att "investera" i dyra filter nästa gång.

Jag blev också förvånad. När man räknar på det (jag vänder också på varenda krona) så är det inte speciellt stor prisskillnad om man räknar in smakskillnaden.

Passa dej bara för att testa skillnaden mellan en billig 3-400kr plastbryggare som vi hade och en riktigt bra 1000kr+ bryggare i stil med Moccamaster, den skillnaden är enorm, större än man tror!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-07-16 10:16

Det finns vissa Moccamaster som inte har droppskydd, vilket är ett elände. Moccamaster har ett genuint bra rykte men hamnar inte så väldigt högt i tester.

Beror ju helt på, hos ica tror jag inte att det är så mycket skillnad alls. Är väl mer när det kommer till elektronik och dylikt de blir skillnad.

Är det bara jag som reagerar på trådtiteln till denna tråd? It makes no sense, som de brukar säga på engelska. Borde det inte vara "Märke vs noname, kvalitetsskillnad" ?

Sedan har vi ett litet fall av möjlig korspolinering av trådar sedan denna tråd om original- vs piratkopia hos Macbook-laddare dykt upp o där vågorna går ganska höga...

När jag ska köpa prylar brukar jag alltid söka efter testresultat först innan jag fattar beslut. Hittar jag inga tester går jag på tidigare erfarenhet, av tex märken, kombinerat med hur mkt jag är beredd att betala

Flyttat ut ett sidospår till egen tråd: Vilken kaffebryggare ska jag köpa?

Bevaka tråden