Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook vägrar boota från USB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gammal MacBook som jag för mitt höga nöjes skull tänkte göra användbar igen. Hårddisken i den har varit trasig, så jag satte i en gammal 500GB-disk som jag hade liggandes. Har skapat en bootable USB med Lion på.
Första gången jag skulle installera gick allt som det skulle, fram tills att datorn startade om under installationsprocessen. Efter omstarten så förblev skärmen vit och gick aldrig vidare med installationen, jag väntade 20+ minuter och sedan stängde jag av med power-knappen. Började sedan om och skulle återigen boota från USB:n, fast den här gången kommer disken upp (EFI Boot) men går inte att starta. Jag kan alltså klicka på pilen under disken och den registrerar klicket, men startar inte.
Kan något eventuellt ha trasat sönder när jag avbröt den tidigare installationen?

Du kommer inte åt skivverktyg så att du kan formatera disken och installera om?

Vilken dator har du och vilken version av OSX försöker du installera?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kommer inte åt skivverktyg så att du kan formatera disken och installera om?

Vilken dator har du och vilken version av OSX försöker du installera?

Det jag försöker göra är att installera Lion 10.7.0 på en formaterad hårddisk, i en MacBook 2007 (2.0ghz) från en USB-sticka. Kommer inte vidare från USB:n, så Disk Utility är inte tillgängligt tyvärr.

Ursprungligen av Shlobban:

Det jag försöker göra är att installera Lion 10.7.0 på en formaterad hårddisk, i en MacBook 2007 (2.0ghz) från en USB-sticka. Kommer inte vidare från USB:n, så Disk Utility är inte tillgängligt tyvärr.

Du bootar upp på USBn och inte disken?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du bootar upp på USBn och inte disken?

Exakt.

1
Bevaka tråden