Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone startar inte alltid den senast använda ljud-appen via headsetet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag lyssnar på podcasts eller spotify på min iPhone när jag är ute på vift och tar sedan ur lurarna när jag kommer hem och inte ska lyssna med, inga konstigheter. När jag senare ska iväg igen och pluggar i lurarna och trycker på play på headsetet så väljer iPhonen många gånger att istället starta musik appen och köra igång någon låt därifrån. Denna använder jag aldrig annars (några låtar ligger synkade där). Detta händer titt som tätt, och jag kan inte se något mönster i när det händer och inte. Jag startar som sagt aldrig appen själv och pausar alltid musik eller podcast via headsetet innan jag kopplar ur lurarna.

//Jon

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-10 17:28

Om du inte pausar först, utan bara drar ur lurarna, ska den pausa automatiskt. Blir det någon skillnad?

Jag upplever samma sak och har samma problem med att hitta mönstret

Samma här och har alltid haft. Skulle gissa på att apparna stänger ned sig själva, alt om ios gör det, efter ett tag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-10 20:11

Så kan det ju vara, för att frigöra minne kanske.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-11 07:11

Har man använt en annan app efter man lyssnat på Podcast såsom Facebook eller annan app som har möjlighet att spela upp video/ljud "glömmer" iOS bort att det var Podcast man lyssnade på senast.

Ursprungligen av lappen71:

Har man använt en annan app efter man lyssnat på Podcast såsom Facebook eller annan app som har möjlighet att spela upp video/ljud "glömmer" iOS bort att det var Podcast man lyssnade på senast.

Antar att det inte finns någon lösning för denna irritation då, trist. Men tack för svaret!

Någon som vet om det går att lösa om man jailbreakar?

1
Bevaka tråden