Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes - uppdatering av spellistorna

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som det inte uppdateras från min iTunes (ej match) på min dator till min iPhone. Det står 170 st låtar på min iPhone när det ska vara 213 st på en viss spellista. Ska man aktivera någonstans via en knapp-tryckning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-10 10:56

Hur synkar du, med kabel eller trådlöst? Synkar enbart markerade låtar eller alla? Manuellt eller automatiskt?

Ursprungligen av kenjon:

Hur synkar du, med kabel eller trådlöst? Synkar enbart markerade låtar eller alla? Manuellt eller automatiskt?

Det är inställt så att det ska synkas trådlöst. Vissa låtar är synkade har jag märkt men inte i denna spellista. Det kanske tar tid???

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-10 11:05

De andra två frågorna?

Ursprungligen av kenjon:

Hur synkar du, med kabel eller trådlöst? Synkar enbart markerade låtar eller alla? Manuellt eller automatiskt?

1) Jag synkar trådlöst och det brukar skötas av sig självt
2) Vet ej var jag hittar "synka markerade eller alla"
3) Det är på automatiskt och det fungerar för vissa låtar men inte alla. Det verkar som att de som är inlagda i egen spellista inte uppdateras.
På min mobil/inställningar/allmän/iTunes Wi-Fi-synkronisering är det släkt på "synkronisera nu". Det står att det kommer att återupptas när min MBP är tillgänglig. Vad menas med det?
Märkligt att visa låtar kom med i alla fall.

Strunt i det, jag får köra manuellt! Fast det kan vara bra att veta till nästa gång vad det är som krånglar.

Senast redigerat 2014-07-10 11:48
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-10 12:48

Nu kör jag iTunesmatchning så det ser inte likadant ut
2) Första sidan, fliken Sammanfattning, längst ner, ett antal kryssrutor. Tredje för mej står det Synkronisera endast markerade...
Under fliken Musik ska du kunna ställa vilka Splelistor som ska synkas. Står det rätt där? Där kan det spela roll om de är markerade (kryssrutan före låtnamnet) beroende på vad du har valt ovan under 2)
Synka trådlöst gör den bara när du har WiFi och iPhonen laddas, har jag för mej.

Ursprungligen av kenjon:

Nu kör jag iTunesmatchning så det ser inte likadant ut
2) Första sidan, fliken Sammanfattning, längst ner, ett antal kryssrutor. Tredje för mej står det Synkronisera endast markerade...
Under fliken Musik ska du kunna ställa vilka Splelistor som ska synkas. Står det rätt där? Där kan det spela roll om de är markerade (kryssrutan före låtnamnet) beroende på vad du har valt ovan under 2)
Synka trådlöst gör den bara när du har WiFi och iPhonen laddas, har jag för mej.

På första sidan så är de 3 första markerade (se bilden). Så det var rätt inställt från början.
Under fliken musik är de spellistorna jag vill ha med markerade i rutan "Spellistor" dock samma sak förekommer i rutan "Genrer" och där har jag inte markerat. Vidare så finns det automatiskt kryssat i rutan "låtar" samt rutan "Album". Vidare finns det en ruta där nere som det står "manuellt tillagda låtar" där det finns ett antal låtar. Vad de gör där vet jag inte. Det verkar vara rörigt att det finns så många alternativ. Jag hade bara inställt i första rutan "spellistor". Ska de alltså upprepas samma sak och bocka i "genrer"?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-10 17:38

Ta bort krysset i den tredje rutan i din bild ovan, till att börja med.
Det ska räcka med Spellistor, du behöver inte ange Genre eller något annat. Det är ifall du vill ha en spellista synkad, plus låtar från andra spellistor i en viss genre.

Senast redigerat 2014-07-10 20:39
Ursprungligen av kenjon:

Ta bort kruset i den tredje rutan i din bild ovan, till att börja med.
Det ska räcka med Spellistor, du behöver inte ange Genre eller något annat. Det är ifall du vill ha en spellista synkad, plus låtar från andra spellistor i en viss genre.

Jag har tagit bort krysset och hoppas det går smidigare med Wifi nästa gång! tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden