Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safirglas för Iphone 6 hårdtestas

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I ett videoklipp på Youtube testas vad som påstås vara en äkta glasframsida för Iphone 6. Glaset visar sig vara både reptåligt och hållbart.

Läs hela artikeln här

Njae.. Vad som händer med en demonstrationsvideo när man klipper mellan tagningar är att all trovärdighet/förlitlighet försvinner. Snubben kan ha åtskilliga displayer liggandes.

Det enda vi kan diskutera är en tagning där alla testerna utförs utan att vi som åskådare missar nån minsta bild.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-07-08 12:37

Denna snubben litar jag dock på. Han har kört seriösa recensioner och genomgångar. Där oroar jag mig inte för redigeringar. Men något som varit bättre, lägg glaset mot bordet och "sandpappra". Friktion istället för med nycklarna så. Det klarar ju dagens skärmar utan problem. Har dock aldrig, peppar peppar, haft i sönder någon av skärm på någon av alla min iphones. Men detta verkar ju ännu bättre än tidigare. Lite tryggare om skärmen ska bli större. Men ska den bli dyrare pga ett glas(?) så gör den tjockare och sätt i ett större batteri he he. Struntar i om d en är 7 mm tjock eller 10. Bara den räcker mer än 5 timmars användande.

Det var många som litade på polisens säg vid rättegången om skotten på Vasaplatsen i Göteborg.

Om sapphireglaset så tror jag på succé då Apple lyckas mer och mer tömma konsumenters plånböcker med enorm vill ha faktor oavsett pris.

  • Medlem
  • Boston
  • 2014-07-08 16:12

Jag tycker han till stora delar gör fel test. Att safirglas är extremt reptåligt är ju ingen hemlighet och det vet alla som haft ett armbandsur av hyfsad kvalitet. Safirglas repas helt enkelt inte. Däremot kan man slå en flisa ur det väldigt mycke' enklare (vilket jag tror är en del av skälet till en rundare profil, för att inte ha exponerade kanter på glaset).

Böjbarhetstestet är rätt intressant , iallafall imponerande, men det finns ju inte susning att du kan vrida eller böja på en monterad iPhone så mycke' utan att elektroniken skadas. Det som folk råkar ut för mest är väl tappskador?!? Han borde monterat glaset i mock-up och tappat telefonen med skärmen neråt på lite grus eller så...

  • Medlem
  • International user
  • 2014-07-08 21:33
Ursprungligen av D_Odell:

Det var många som litade på polisens säg vid rättegången om skotten på Vasaplatsen i Göteborg.

Jisses, de handlar om en telefon. Kolla hans andra recensioner så förstår du.

1
Bevaka tråden