Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad finns i din Mac, André Fredriksson?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Redaktionen har hittat en ny person och dator att undersöka. André Fredriksson, eller Pushloop som han kallar sig här, berättar varför han har så många användarkonton i sin Mac och om sina favoritprogram.

Läs hela artikeln här

Jag gillar dessa "vad finns i din..." - det finns alltid något att lära sig av eller reflektera över.

I denna så slår det mig att jag skulle gärna vilja förstå Evernote, det är många som gillar det men jag har personligen aldrig knäckt koden för att använda det effektiv.

Förutom det, vilken härlig känsla i desktopbilden, jag utgår från att den är av "egen produktion".

Ursprungligen av BlackSmp:

I denna så slår det mig att jag skulle gärna vilja förstå Evernote, det är många som gillar det men jag har personligen aldrig knäckt koden för att använda det effektiv.

Evernote var populärt redan från start och jag hoppade på det nästan från början. Men jag tycker personligen att det är mer på sista tiden som det verkligen fungerar som det är tänkt med bakgrundssynkronisering i iOS och andra "detaljer".

Om man kör Evernote OS X med plugin för Web Clip och kompletterar med iOS så har man ett väldigt kraftfullt verktyg. Jag tror att förvirringen uppstår eftersom man kan använda det till så mycket. Men det är ju gratis att testa, så det är bara att köra.

Jag kör dock Premium, vilket gör det mer användbart. Men gratisversionen räcker nog långt hur som helst.

EDIT: Ett sätt att använda det på är att börja fota alla kvitton, lönebesked och kreditkortsräkningar (bonuspunktprogram och liknande). iOS-appen är "förberedd" på att snabbt fota och lägga till dokument. Även om man använder det väldigt passivt och fotar papperna dagen de kommer, slänger dem och sen glömmer dem, så kan det vara fint att gå tillbaka och ha full koll. Bara lite möda, tar ingen plats och ger snabbt ordning och reda.

Senast redigerat 2014-07-05 19:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag gillar dessa "vad finns i din..." - det finns alltid något att lära sig av eller reflektera över.

I denna så slår det mig att jag skulle gärna vilja förstå Evernote, det är många som gillar det men jag har personligen aldrig knäckt koden för att använda det effektiv.

Förutom det, vilken härlig känsla i desktopbilden, jag utgår från att den är av "egen produktion".

Skall jag vara helt ärlig så använder jag Anteckningar minst lika mycket som Evernote, men jag tenderar att dela upp det så att jobbrelaterade grejer hamnar i Evernote medan privata snabbanteckningar görs i Anteckningar. Styrkan i Evernote och anledningen till att jag använder det, är de utökade möjligheterna till formatering, att infoga media samt att spara och öppna andra filtyper i iOS.

Bilden är mycket riktigt egenproducerad är som sagt tagen en vindsurfresa sommaren 2012, då jag for runt (och sov) i en gammal hederlig Range Rover -76, bland annat på Gotland där bilden också är tagen. Det var några härliga veckor, och den delen av Gotland är tacksam att ta bilder på, speciellt när bilen tar sig fram lite varstans

1
Bevaka tråden