Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung fortsätter håna Apples kunder

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung tycker om att göra narr av sina konkurrenter Apple i reklam. I den senaste filmen för telefonen Galaxy S5 handlar det om batterier.

Läs hela artikeln här

Utbytbart ser jag inte som nödvändigt, däremot högre kapacitet samt bättre energisparfunktioner i iOS likt konkurrenterna.

Varje gång Samsung släpper en reklam på temat så blir min avsky för märket ännu större.

Jag fattar inte. De flesta som kan/vill köpa en premium smartphone har gjort det. Så nya kunder får man genom att folk byter. Vill man verkligen irritera sina tänkta kunder (iPhone-ägare) så de köper Samsung istället?

De har komplex
Har en samsung produkt. Den första och sista.
Det är en smart tv och tyvärr deras dyraste. Den fick ny FW förra sommaren och den uppdateringen, har man på olika forum fått hjälpa alla att få bort, för att lägga in en äldre som inte finns kvar på samsungs hemsida.
Sedan dess har det inte hänt ett skit.
Apple uppdaterar sina produkter hela tiden och tar vi Apple Tv som ett exempel, så kan man i en produkt äldre än min tv få Netflix nya app med alla funktioner, medan man i min tv får hålla tillgodo med den äldsta för att samsung inte uppdaterar. Skall vi sedan prata support, så kan samsung dra åt h-te. Man får inte ens tala med en ansvarig utan bara något sopigt telemarketingföretag som inte ens vet var on/off knappen sitter

Senast redigerat 2014-07-04 15:59
Ursprungligen av keptang:

Utbytbart ser jag inte som nödvändigt, däremot högre kapacitet samt bättre energisparfunktioner i iOS likt konkurrenterna.

Jag har dålig koll på de energisparfunktionerna, kan du förtydliga vilka de är så kanske jag lär mig något

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har dålig koll på de energisparfunktionerna, kan du förtydliga vilka de är så kanske jag lär mig något

Implementationer som t.ex. Sony har med sitt "STAMINA"-mode, står lite om det här; http://developer.sonymobile.com/2013/11/26/po....

Ursprungligen av keptang:

Utbytbart ser jag inte som nödvändigt, däremot högre kapacitet samt bättre energisparfunktioner i iOS likt konkurrenterna.

Utbutbart batteri kan nog vara bra for nagra procent av anvandarna. Men for oss andra ar det onodigt, I Kina och sakert manga andra lamder ar det ett forsaljningsargument att skicka med extrs batteri. Vet inte hur manga oanvanda batterier vi kastat for diverse kasserade telefoner genom aren...

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-07-04 12:20

Tycker det är ganska hårt med ord som håna och göra narr av. Man beskriver ett problem som många iPhone-användare dras med samtidigt som man presenterar sin lösning kryddat med lite humor.

Väldigt konstig reklam. För mig är det samma sak att byta batteri som att ha med en extra laddare. Dvs att batteriet inte räcker så långt till som man hade önskat och därmed måste ha med en extra pryl för att hålla telefonen vid liv. Jag hoppas aldrig Apple skaffar ett utbytbart batteri i iphonen.

Energisparläge är en helt annan sak, men är det inte något liknande grey-scale mode är? Alltså det sparat otroligt mycket batteri.

Samtidigt, så har Apple batterier betydligt bättre kvalité än samsungs motsvarigheter. Har en del vänner som kör samsung (tyvärr) och varenda en av dem börjat klaga på batteriet efter ett år ungefär. Dvs att batteriet inte håller lika länge som det gjorde när dem köpte sin telefon och att dem därmed måste uppgradera, EFTER ETT ÅR!

Ursprungligen av Redaktionen:

Samsung tycker om att göra narr av sina konkurrenter Apple i reklam. I den senaste reklamfilmen för sin telefon Galaxy S5 handlar det om batteri.

Läs hela artikeln här

"The next big thing" - nja, är väl inte revolutionerande direkt eller ens i närheten.

Energisparläge/svartvit skärm. Då är vi 15 år tillbaka i tiden.
Bättre batteri är det som gäller. Inte en nödlösning så telefonen inte fungerar som det är tänkt.

1
Bevaka tråden