Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har TeliaPlay+ men får det inte att fungera i Mac mini i5 med 10.9.4

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har TeliaPlay+ men får det inte att fungera i Mac mini i5 med 10.9.4. Jag har alltså 2 st Mac mini i5 2.33 ghz med 10.9.4 kopplade till TV-apparater och det är exakt samma fel i båda datorerna. Det går att logga in i Telia Play+ men när jag väljer kanal så händer sen inte mer. Har provat olika säkerhetsinställningar i safari men det hjälper inte. Faktum är att det kvittar vilken webläsare jag använder för det fungerar inte i någon. Jag har konstaterat att det har med kombinationen microsoft silverlight och mac mini att göra. Har nämligen exakt samma osx/safari/silverlight i en Mac Pro och en Macbook pro och i dessa fungerar allt klockrent.
Någon som har stött på detta problem? / M

Ps har provat 3 versioner av silverlight utan att det löste ngt. ds

Kollat med Telia?

Jo

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kollat med Telia?

Jo men fick svaret att de inte visste något djupare. Bara att OSX fungerar ibland och ibland inte.....

Ursprungligen av Midmus:

Jo men fick svaret att de inte visste något djupare. Bara att OSX fungerar ibland och ibland inte.....

Inget accepterbart svar enligt mig. Vore jag du så skulle jag kontakta dem igen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Inget accepterbart svar enligt mig. Vore jag du så skulle jag kontakta dem igen.

Njae, det fungerar ju bevisligen i 2 av mina maccar. Kan ju knappast vara Telias ansvar att fixa problemen i Apples produkter?
Jag provade nyss att i mac mini installera en Virtuall machine, VMWare, med Windows XP och firefox. Där fungerar allt som det ska. Får väl köra så istället.

Ursprungligen av Midmus:

... med Windows XP....

Dags att gå till något modernare. Windows XP har ej support (får inga uppdateringar, ej ens säkerhetsuppdateringar) från Microsoft längre.

Ursprungligen av Midmus:

Njae, det fungerar ju bevisligen i 2 av mina maccar. Kan ju knappast vara Telias ansvar att fixa problemen i Apples produkter?
Jag provade nyss att i mac mini installera en Virtuall machine, VMWare, med Windows XP och firefox. Där fungerar allt som det ska. Får väl köra så istället.

Som jag tolkade dig så fungerar det inte på två av dina maskiner:

"Har TeliaPlay+ men får det inte att fungera i Mac mini i5 med 10.9.4. Jag har alltså 2 st Mac mini i5 2.33 ghz med 10.9.4"

Nej, det är inte upp till Telia att lösa Apples problem, dock hävdar jag att felet är hos Telia, dvs dåligt stöd. Det är dock ngt de ansvarar för, inte Apple.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Som jag tolkade dig så fungerar det inte på två av dina maskiner:

"Har TeliaPlay+ men får det inte att fungera i Mac mini i5 med 10.9.4. Jag har alltså 2 st Mac mini i5 2.33 ghz med 10.9.4"

Nej, det är inte upp till Telia att lösa Apples problem, dock hävdar jag att felet är hos Telia, dvs dåligt stöd. Det är dock ngt de ansvarar för, inte Apple.

Riktigt att det inte fungerar på två mac mini jag har. Men exakt samma uppsättning av OSX, safari och silverlight fungerar på macbook pro och macpro. Därav min slutledning att detta är inget Telia har att göra något med.

Är det olika grafikchip i maskinerna där det fungerar mot där det inte fungerar (troligen)? Låter som det har med grafikdrivrutiner i OS X att göra isåfall.

Har det fungerat på tidigare versioner av OS X på dina Mac mini?

Ursprungligen av keptang:

Är det olika grafikchip i maskinerna där det fungerar mot där det inte fungerar (troligen)? Låter som det har med grafikdrivrutiner i OS X att göra isåfall.

Har det fungerat på tidigare versioner av OS X på dina Mac mini?

Det är nytt för mej med silverlight ( har kört med iphone/ipad ) så jag vet faktiskt inte om det fungerat förrut. Men jag tror du är på rätt spår att det måste ha med grafikdrivrutiner att göra med. Eftersom jag får det att fungera i samma Mac mini i VMWare/windows.
Mac mini1 : Grafik Intel HD Graphics 3000 512 MB.
Mac mini2 : Grafik Intel HD Graphics 4000 1024 MB.
Macbook Pro : Grafik NVIDIA GeForce GT 330M 512 MB
MacPro : Grafik ATI Radeon HD 4870 512 MB

/ M

Senast redigerat 2014-07-03 16:31
1
Bevaka tråden