Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Goat Simulator bräker inte särskilt högt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Goat Simulator låter spelaren prova på livet som idisslare i en inte alltför seriös simulering. Spelet finns nu även för Mac, men lämnar en hel del i övrigt att önska.

Läs hela artikeln här

Jag tror att ni har missuppfattat hela produkten.

Tillverkaren säger själv att hela spelet bygger på på buggar som skapades under utvecklingen - buggarna är där för att stanna och bidrar till vad spelet är. De enda buggarna som patchas är de kritiska som t.ex får spelet att krasha.

  • Medlem
  • 2014-07-01 23:45
Citat:

Spelet plågas dessutom av buggar som att väggar försvinner, geten fastnar mellan saker och människor som flyr i panik blir stående på ett ställe, ofta med föttern en halvmeter upp i luften.

Whoosh.

Ursprungligen av Allexz:

Jag tror att ni har missuppfattat hela produkten.

Tillverkaren säger själv att hela spelet bygger på på buggar som skapades under utvecklingen - buggarna är där för att stanna och bidrar till vad spelet är. De enda buggarna som patchas är de kritiska som t.ex får spelet att krasha.

Att spelet skulle bygga på buggar har jag inte sett någon uttala sig om, men däremot att utvecklarna tyckte buggarna var roliga och bestämde sig för att ha kvar dom.

Citat:

"What we don't want is bugs that crash the game, because that kind of ruins the gameplay, but with all the physics we're using that's still going to happen," Ibrisagic said. "We're adding an achievement when you crash the game that's called 'Involuntary QA.' All the other bugs, like the physics for your neck and everything, we just think it's really hilarious so we're definitely going to keep that."

Mina problem gäller dock just sådana buggar som, i mitt tycke, förstör spelandet, som att geten fastnar mellan objekt.

Jag förstår att spelet är ett skämt och i viss mån en ironisk kommentar mot "seriösa" sandboxing-spel som GTA och liknande. Enligt min mening bara inte så roligt att det är värt ett pris på 100 kronor. Jag hade för egen del skrattat mer om det varit njutbarare och flutit bättre.

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-07-02 16:55
Ursprungligen av jakobnilsson:

Att spelet skulle bygga på buggar har jag inte sett någon uttala sig om, men däremot att utvecklarna tyckte buggarna var roliga och bestämde sig för att ha kvar dom.

Mina problem gäller dock just sådana buggar som, i mitt tycke, förstör spelandet, som att geten fastnar mellan objekt.

Jag förstår att spelet är ett skämt och i viss mån en ironisk kommentar mot "seriösa" sandboxing-spel som GTA och liknande. Enligt min mening bara inte så roligt att det är värt ett pris på 100 kronor. Jag hade för egen del skrattat mer om det varit njutbarare och flutit bättre.

Spelet är ingen seriös simulator så varför förväntar du dig det? Har du ens sätt gameplay videorna dem har släppt? Hela idén bygger på att det ska vara ett skämt och saker ska vara roliga. Dem släppte ju spelet första april också, säger inte det något alls?!

https://www.youtube.com/watch?v=WgTQglGvNUs

Ursprungligen av AlvarB:

Spelet är ingen seriös simulator så varför förväntar du dig det? Har du ens sätt gameplay videorna dem har släppt? Hela idén bygger på att det ska vara ett skämt och saker ska vara roliga. Dem släppte ju spelet första april också, säger inte det något alls?!

https://www.youtube.com/watch?v=WgTQglGvNUs

Jag förväntar mig absolut inte någon seriös simulator. Däremot förväntar jag mig att det ska vara just roligt

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-07-02 17:14
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag förväntar mig absolut inte någon seriös simulator. Däremot förväntar jag mig att det ska vara just roligt

Så denna recensionen hänger på din humor och din fantasi, då borde du se videorna dem har släppt o testa igen... att bara stå eller springa runt är ju inte så kul.

Spelet hänger helt på ens humor och ens fantasi.

Ännu mer Alpha videor... https://www.youtube.com/watch?v=gqngoHjCP40

Ursprungligen av AlvarB:

Så denna recensionen hänger på din humor och din fantasi, då borde du se videorna dem har släppt o testa igen... att bara stå eller springa runt är ju inte så kul.

Spelet hänger helt på ens humor och ens fantasi.

Ännu mer Alpha videor... https://www.youtube.com/watch?v=gqngoHjCP40

Recensionen bygger givetvis på mina egna upplevelser, något annat är knappast möjligt. Och självklart påverkar min humor denna upplevelse. Vad folk tycker är roligt är ju olika. Min eventuella fantasi och vad den kan ha för inverkan kan vi däremot nog låta vara osagt.

Om du gillar spelet är det kul för dig - det har ju blivit något av en framgång så helt klart finns det många som uppskattar humorn i att göra en buggig spelmotor. Jag är helt enkelt inte en av dom.

1
Bevaka tråden