Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt nya patroner, allt blir gulaktigt?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte helt nya originalpatroner men magenta vägrar funka så allt jag skriver ut får en märklig färg. Körde "Deeo cleaning" men de hjälpte inte. Skrivaren är rätt så ny, Canon MX925. Ska man tillbaka till butiken med patronen eller kan man lösa detta på egen hand? Finns det ngt hack för att få igång en patron?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-30 19:33

Om du kör ut en kalibreringssida eller rengöringssida, får du ut alla färgerna då, eller är en död då också?

Ursprungligen av kenjon:

Om du kör ut en kalibreringssida eller rengöringssida, får du ut alla färgerna då, eller är en död då också?

Magenta är helt död.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-01 10:51

Det är nog inte värt att reparera. Kan vara lasern eller drivaren av densamma som har lagt av. Bara att byta skrivare om du inte får tag på en annan defekt du kan plocka delar av.

TS säger att skrivaren är "rätt så ny". Vad innebär detta, ett år, sex månader...? Du bör nog kontakta såväl återförsäljaren som Canon för att se om det täcks av garantin, det är vad jag skulle göra iaf

Ursprungligen av Mymac4ever:

TS säger att skrivaren är "rätt så ny". Vad innebär detta, ett år, sex månader...? Du bör nog kontakta såväl återförsäljaren som Canon för att se om det täcks av garantin, det är vad jag skulle göra iaf

7-8 månader gammal. Men kan man på något sätt avgöra om det är skrivaren eller patronen?

Köpte mämligen patronerna från en annan butik...

Ursprungligen av specialdelivery:

7-8 månader gammal. Men kan man på något sätt avgöra om det är skrivaren eller patronen?

Köpte mämligen patronerna från en annan butik...

Så länge du köpt orginalpatroner ska det inte göra någon skillnad på dem oavsett vart du köper dem ifrån. Är skrivarmunstycket en del av skrivaren eller är det integrerat i patronen? Jag har tex en Canon MP990 där patronen saknar skrivarhuvud, Den "Deep cleaning" som du kört ska rensa ur tilltäppta skrivarhuvuden så om det inte funkar efter en sådan rengörning kan det ju vara så att munstycket inte funkar.

Den största nackdelen med bläckpatroner, förutom priset per liter bläck, är att de tenderar att torka ihop om man inte använt dem ett tag, dock tycker jag att en rengörning borde ha åtminstone gett dig en liten fläck magenta. Du kan ju alltid testa med en ny patron o se om det hjälper men annars rekomenderar jag dig att kolla med Canon

...lite rörigt inlägg kanske, är lite rörig just nu...

Jag tror inte du har original patron. Om "bara" en patron inte fungerar - är det nog patronen det är fel. Vissa modeller (HP) brukar tala om ifall det inte är original. Rätt isatt.... och original - skall det bara fungera - speciellt efter rengöringsprogram.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-02 01:23

Åh det var en bläckstråleskrivare. Då var jag helt ute och cyklade

1
Bevaka tråden