Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple ID vill inte byta språk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

För knappt 1 år sedan köpte jag en iMac utomlands. Nyligen när jag ville byta lösen till mitt Apple ID, upptäckte jag att jag hade bahasa indonesia som språk, snarare än svenska, i mitt Apple ID. Själva språkvalet är inte så konstigt eftersom datorn köptes på Bali, men sedan blir det skumt. När jag loggar in på Apple ID på webben är allt på svenska - utom säkerhetsfrågorna man ska besvara om man vill byta lösen. Och när jag sedan var i kontakt med Apple support kunde de varken ändra det eller svara på hur det kom sig.

Google translate hjälpte mig igenom säkerhetsfrågorna och jag kunde byta lösen. Sedan fick jag ett informations mejl på indonesiska att lösen hade ändrat.

Märklig idé att låsa språket på det viset - jag menar, alla som köper en Apple-produkt i Indonesien pratar väl inte nödvändigtvis språket, även om man bor där?

Fler som haft det här problemet och har någon permanent lösning som inte beror av Google translate...?

Vad har du för språk om du kollar i iTunes store?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad har du för språk om du kollar i iTunes store?

Svenska!

Det är väl därför jag inte har upptäckt det förrän nu.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-30 16:46

När man installerar OSX från början vill ju Apple att man ska registrera sin produkt (så de kan skicka reklam...). Det beror inte på vilken adress man reggar sej på där, vilket språk det blir?

Ursprungligen av kenjon:

När man installerar OSX från början vill ju Apple att man ska registrera sin produkt (så de kan skicka reklam...). Det beror inte på vilken adress man reggar sej på där, vilket språk det blir?

Jag reggade mig inte förrän jag kom hem.

1
Bevaka tråden