Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sommarpub?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Äntligen tillbaka från Lapphelvetet. Hur ser det ut med Macpubar i Stockholmstrakten? Kommer det bli någon framöver? Jag är lite sugen på att bärsa med andra Mac-freaks!

/Jont Olof

Vill ni ha macpub så blir det macpub!

Nångång mellan studenter, midsommaraftnar och semesterresor ska vi väl kunna klämma in en macpub. Vad säger ni om vecka 26? Ska vi göra som göteborgarna och köra picnic på något trevligt ställe?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-06-06 15:14

Picnic är trevligt!! Eller kanske Frågan är bara var...

/arvid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-12 20:55

Det ser ju körigt ut men här i Årsta finns en supertrevlig park med grill. Ett vardagsrum med gräs. Dessutom täcker min Airport nästan fram till grillen... Fast med trevligt sällskap ska man väl ändå kunna slippa vara uppkopplad? Så en picknick på Söder i augusti vore väl inte helt fel. Kanske Skinnarviksparken?

Fast som sagt det känns körigt innan semestern.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-12 22:38

Låter bra! Jag tänkte precis föreslå samma sak. Man blir törstig i värmen. Är alldeles torr i halsen av pilsnerbrist. När och var?

Hänvisar också till den här tråden.

Senast redigerat 2003-06-12 22:56
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-31 12:12

Blev inspirerad av göteborgarna. Vi måste ha en pilsnerafton här i Stockholm med! Vilka hänger på?

Plats? Tid?

Föreslår en av båtarna nere vid Riddarfjärden eller varför inte en bar på Djurgården i morgon kväll.

'Kej? Kom igen nurå!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-02 21:23

Nä nu, kom igen nu då, stockholmare! Vi ska också ha pub!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-02 23:05

Jag är med om det blir en vardagkväll.

Jag hänger på!

/Ola

Får man komma om man är Eskilstunabo?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-04 14:12

Äntligen! Vad sägs om Mosebacke på tisdag 5 augusti klockan 19.00? Fler förslag?

Jag hänger på, bara det inte är inträde.

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-04 14:59

Fler förslag? Båten vad den nu heter på Södermälarstrand?

  • Avstängd
  • 2003-08-04 15:04

Restaurangvagnen( spårvagnen ) som går till Djurgården:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-04 15:27

Vad sägs om Mälardrottningen vid Riddarholmen då? Låt oss fatta ett beslut!

Vi kan också gå till Bolaget och köpa ett flak Pripps Blå, tjacka några mackor någonstans och sitta och dingla med benen på en brygga nere vid Karlbergskanalen.

MacPicknick!

Menar du att det är inträde då?

Eken? Götgatsbacken? Mondo? Uteserveringarna på Medborgarplatsen? Söderhof? (ligger mitt emot ETC och Konsum vid Södra Stationsingången som vätter mot Medborgarplatsen). Acckurat? Oliwer Twist?

I övrigt har jag inga idéer just nu (trött).

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-04 15:39

Jag kan tänka mig en picknick med gott vitt vin och en delikatessmacka också.

Nästa sommarpub måste vara om två veckor för då är jag i Sverige.

Jag föreslår Restaurant J i Nacka Strand. Juste sjöutsikt och riktigt najs utomhusbar på bryggan, vilstolar och öppen brasa. Sjötaxi eller båt från Nybrokajen med Waxholmsbolaget eller Strömma. Eller buss från slussen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-04 15:57

Vi får väl anpassa oss till det nu när vi får så fint besök.

Men det hindrar inte att vi kan ha en miniMacPub i morgon!

  • Avstängd
  • 2003-08-04 16:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Nästa sommarpub måste vara om två veckor för då är jag i Sverige.

Jag föreslår Restaurant J i Nacka Strand. Juste sjöutsikt och riktigt najs utomhusbar på bryggan, vilstolar och öppen brasa. Sjötaxi eller båt från Nybrokajen med Waxholmsbolaget eller Strömma. Eller buss från slussen.

Det där lät bra! Det lät så intressant att man kan lämna Skåne ett par dagar.

Får man komma fast man är inte har Mac....ännu men snart ev.:rolleyes:

Har varit där, det låter schysst.

Någon som vet några bra skärgårdsöar med restauranger/pub som ligger mycket nära Stockholm och som är lätta att ta sig till?

Om två veckor ställer jag också gärna upp på en pub, vore kul att träffa Marcus som bor i München, en av mina tre favoritstäder i världen.

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-04 17:29
Citat:

Om två veckor ställer jag också gärna upp på en pub, vore kul att träffa Marcus som bor i München, en av mina tre favoritstäder i världen.

Ja, men låt oss fara dit då!

"What are you waiting for - Christmas?"

  • Avstängd
  • 2003-08-04 17:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Har varit där, det låter schysst.

Någon som vet några bra skärgårdsöar med restauranger/pub som ligger mycket nära Stockholm och som är lätta att ta sig till?

Om två veckor ställer jag också gärna upp på en pub, vore kul att träffa Marcus som bor i München, en av mina tre favoritstäder i världen.

/Ola

Fjäderholmarna , Sandhamn

Man kan ju parta på redarhytten Siljaline till Helsinki Så får man se mycket av skärgården

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-05 16:21

MiniMacPilsner på RestaurantJ i Nacka strand i kväll. Vi träffas Slussen kl 18.00 och åker ut dit. Mäl vött!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-05 22:35

Det blev bara jag och Ola, men det var trevligt. Bra restaurang och bar, fin utsikt.

Vi tog båten tillbaka till Slussen. Utmärkt!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-05 23:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
MiniMacPilsner på RestaurantJ i Nacka strand i kväll. Vi träffas Slussen kl 18.00 och åker ut dit. Mäl vött!

Typiskt... Såg inte detta inlägg förrän jag kom hem strax efter 18.00...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Har varit där, det låter schysst.

Någon som vet några bra skärgårdsöar med restauranger/pub som ligger mycket nära Stockholm och som är lätta att ta sig till?

Om två veckor ställer jag också gärna upp på en pub, vore kul att träffa Marcus som bor i München, en av mina tre favoritstäder i världen.

/Ola

Ola,

du är välkommen. München är också en av mina tre favoritstäder. Den andra är Stockholm

Kul att ni var på J. Har häckat en hel där när jag bodde i Nacka 98-99.

Vecka 39 har jag tagit ledigt (hela veckan ) för att gå på oktoberfest, vem hänger på?

Mina tre: Stockholm. München, San Fransisco.

Hade jättetrevligt på restaurang J, fantastiskt läge kan rekommenderas. Lätt att ta sig till också, lättare än man trodde. Buss från Slussen tog 8 minuter (nr 443) och båten tillbaka tog ca 15 minuter tror jag (kollade inte exakt) och den kostade 40:- och gick en gång i halvtimmen. Det går två båtar, ena stannar vid Slussen, andra vid Nybroplan.

Jag har gärna en 99MacPub där igen, innan det blir för kallt eller kanske på Fjäderholmarna, nästa anhalt för båten.

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-06 17:39

Det finns en jäkla massa stolar på kajen, en fin restaurang om det blir för kyligt, och till och med (rätt dyra) hotellrum för våra utländska medlemmar.

Bevaka tråden