Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Android kommer till vardagsrummet

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google visar upp Android TV, en version av Android med fokus på spel och underhållning som kommer både med fristående mediaspelare och inbyggt i kommande tv-apparater.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-06-27 11:16

Nu blir jag väl attackerad här som vanligt, men Apple måste verkligen göra något rejält med Apple TV om de ska kunna konkurrera med det här, för även Äppelprydda enheter kan ju strömma material till TVn,

Ursprungligen av ooskar:

Nu blir jag väl attackerad här som vanligt, men Apple måste verkligen göra något rejält med Apple TV om de ska kunna konkurrera med det här, för även Äppelprydda enheter kan ju strömma material till TVn,

Nu vet jag inte om det saknas nått i slutet av ditt inlägg, men det är väl egentligen "bara" en App Store jag saknar. Jag vill kunna städa upp på hemskärmen och ta bort sånt jag inte använder, samt få tillgång till fler appar (svt play etc etc). Lite nyare hårdvara skulle säkert inte skada heller, mer lagring lär ju behövas för appar.

Alla SmartTV-apparater från Sony, Sharp och Philips kommer nästa år köra Android TV. Fler tillverkare lär hänga på.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-06-27 11:28
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nu vet jag inte om det saknas nått i slutet av ditt inlägg, men det är väl egentligen "bara" en App Store jag saknar. Jag vill kunna städa upp på hemskärmen och ta bort sånt jag inte använder, samt få tillgång till fler appar (svt play etc etc). Lite nyare hårdvara skulle säkert inte skada heller, mer lagring lär ju behövas för appar.

Slant på tangentbordet, skulle vara en punkt där

En app-butik är såklart ett måste, men även att öppna upp Apple TVn så andra kan strömma bilder, filmer och musik till den. Jag skulle gärna ha en Apple TV och använda med min Mac, men det faller lite då jag har en Android-telefon. Med en Chromecast kan jag använda alla mina enheter istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-27 12:27
Ursprungligen av ooskar:

Nu blir jag väl attackerad här som vanligt, men Apple måste verkligen göra något rejält med Apple TV om de ska kunna konkurrera med det här, för även Äppelprydda enheter kan ju strömma material till TVn,

Jag är enig.

Jag är fullt övertygad om att det kommer att komma en helt ny Apple TV, totalt omarbetat med allt vad det innebär (tweakat gui, AppStore etc). Dock så bör de släppa denna snarast för att inte halka efter och tappa viktiga marknadsandelar.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-06-27 12:32

Personligen saknar jag inget i ATV, tror jag. Använder inte play-appar för utom Netflix och Youtube. Spelar inte heller. Tycker ändå det bästa är streamingen från min iMac.

Ursprungligen av ooskar:

Slant på tangentbordet, skulle vara en punkt där

En app-butik är såklart ett måste, men även att öppna upp Apple TVn så andra kan strömma bilder, filmer och musik till den. Jag skulle gärna ha en Apple TV och använda med min Mac, men det faller lite då jag har en Android-telefon. Med en Chromecast kan jag använda alla mina enheter istället.

Det här är det flera som pratar om, att Apple "måste" öppna upp även för andra. Jag lutar nog åt att det inte kommer att hända, det går antagligen helt emot deras intressen. De skapar ju ett ekosystem som ska konkurrera med sin enkelhet/smidighet. Visst de kommer inte att sälja lika mycket produkter till kunder som kör med blandade enheter/operativsystem, men tror alltså att Apple vill locka dessa användare från de andra, in i sin "låsta" miljö.

Ursprungligen av keptang:

Alla SmartTV-apparater från Sony, Sharp och Philips kommer nästa år köra Android TV. Fler tillverkare lär hänga på.

Jag hoppas det innebär ett rejält lyft mot vad som erbjuds idag. Går INTE att använda den smarta funktionaliteten i min Panasonic.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag hoppas det innebär ett rejält lyft mot vad som erbjuds idag. Går INTE att använda den smarta funktionaliteten i min Panasonic.

Precis vad jag tycker. TV-tillverkarna ska inte hålla på med sånt där med sina egna ihopkok.

Plex har även gått ut med info om att deras klient kommer till plattformen. Good stuff!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Plex har även gått ut med info om att deras klient kommer till plattformen. Good stuff!

Stämmer, det är redan klart.
Appen uppdaterades igår med stöd för Android TV.

Topic, tack.

Ursprungligen av keptang:

Alla SmartTV-apparater från Sony, Sharp och Philips kommer nästa år köra Android TV. Fler tillverkare lär hänga på.

Hoppas att de kör "vanilla" då och inte som i deras telefoner, med en massa mög och förinstallerat tjafs som inte kan tas väck utan att roota...

Ursprungligen av keptang:

Precis vad jag tycker. TV-tillverkarna ska inte hålla på med sånt där med sina egna ihopkok.

Håller med där, jag tror nog inte att jag någonsin har hört någon säga att de är nöjda med sin smart-tv.

Såg presentationen idag och vad jag kan minnas så kommer de inte att tillåta TV-tillverkare köra egna launchers (Typ HTC Sense).

Sedan verkar de ha tänkt på att det ska gå att koppla in sin IPTV, COAX etc till Android TV, vilket låter riktigt grymt!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Såg presentationen idag och vad jag kan minnas så kommer de inte att tillåta TV-tillverkare köra egna launchers (Typ HTC Sense).

Sedan verkar de ha tänkt på att det ska gå att koppla in sin IPTV, COAX etc till Android TV, vilket låter riktigt grymt!

Så är det, och det gäller Android TV/Wear/Auto. Iom att det är Android så kan det fortfarande existera andra launchers som en användare kan köra om så önskas.

1
Bevaka tråden