Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Coop testar Ibeacon i Stockholm

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Matkedjan Coop kommer under en period i sommar att testa Ibeacon för att skicka ut erbjudanden till sina kunder i en butik i centrala Stockholm.

Läs hela artikeln här

Förhoppningsvis går det att blockera specifika avsändare eller inaktivera denna feature. Riktad reklam är bra i den mån man slipper reklam som inte är av ens intresse. Detta riskerar dock att bli riktad reklam via plats och inte intresse och kan därför slå snett tror jag.

Om alla implemmenterar liknande kommer du plinga till varannan meter när man går förbi allt i centralstationen och det är nog inte lika kul.

Ursprungligen av Alexander Ross:

Förhoppningsvis går det att blockera specifika avsändare eller inaktivera denna feature. Riktad reklam är bra i den mån man slipper reklam som inte är av ens intresse. Detta riskerar dock att bli riktad reklam via plats och inte intresse och kan därför slå snett tror jag.

Om alla implemmenterar liknande kommer du plinga till varannan meter när man går förbi allt i centralstationen och det är nog inte lika kul.

Det krävs att du har laddar ned Coop-appen och godkänner att ta emot deras erbjudanden. Med tanke på hur bra min ICA-butik känner mig (får redan idag via post erbjudanden på varor jag handlar ofta) så kan jag tänka mig att de kan göra det här väldigt riktat och bra baserat på användarens medlemskort.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det krävs att du har laddar ned Coop-appen och godkänner att ta emot deras erbjudanden. Med tanke på hur bra min ICA-butik känner mig (får redan idag via post erbjudanden på varor jag handlar ofta) så kan jag tänka mig att de kan göra det här väldigt riktat och bra baserat på användarens medlemskort.

I så fall är jag helt för denna iden. Tycker ICA skickar bra erbjudande till mig med och Coop borde väll inte vara så mycket sämre.

Ursprungligen av Alexander Ross:

I så fall är jag helt för denna iden. Tycker ICA skickar bra erbjudande till mig med och Coop borde väll inte vara så mycket sämre.

Ligger inte det i Coops natur att alltid vara lite sämre än alla andra?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-27 12:25
Ursprungligen av Scarecrow:

Ligger inte det i Coops natur att alltid vara lite sämre än alla andra?

Det tror jag det gör.

De 5% återbäring är man ju numera blåst på.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-06-27 12:34

Bara man kan stänga av reklam så. Hatar de där erbjudandena man får i dosorna när man skannar varorna själv!

Ursprungligen av MatsOlov:

Bara man kan stänga av reklam så. Hatar de där erbjudandena man får i dosorna när man skannar varorna själv!

Det är väl bara att ignorera funktionen helt, tror nämligen att det är just reklam de vill skicka till dig i första hand. Men jag antar det skulle vara möjligt för dem att guida kunder runt i butiken om man exempelvis undrar på vilken hylla det finns konserverad svamp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-27 15:15
Ursprungligen av MatsOlov:

Bara man kan stänga av reklam så. Hatar de där erbjudandena man får i dosorna när man skannar varorna själv!

Det har jag aldrig sett, är det Coop?
ICA här har ingen reklam i scannern.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-06-27 17:48
Ursprungligen av kenjon:

Det har jag aldrig sett, är det Coop?
ICA här har ingen reklam i scannern.

Både Coop och Ica.

Ursprungligen av Redaktionen:

Matkedjan Coop kommer under en period i sommar att testa Ibeacon för att skicka ut erbjudanden till sina kunder i en butik i centrala Stockholm.

Läs hela artikeln här

Jag har hört att de satt upp dem vid köttdisken och kaller dem för "iBacon"

(nä, det var ett skämt)

1
Bevaka tråden