Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker program för att redigera skärmdumpar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-25 09:03

Hej vänner.
Letar efter ett program, eller liknade som kan hjälpa mig. Ser detta överallt men vet inte vilka program det är.
Jag behöver ta en skärmdump, och där dölja vissa ord och kontonummer.

Vad finns det för program för mac som gör detta, typ, stryker över, färgar, blurar.. (Snyggt ord)

Hoppas få hjälp av er som kan.

Tack
Lasse

Senast redigerat 2014-06-25 10:22

Det du sett är antagligen gjort manuellt o inte automatiskt. Det finns ett flertal bildbehandlingsprogram på marknaden i mängder av funktions- och prisnivåer.

Exempel;
Photoshop, Gimp, Graphicconverter, Pixelmator etc

Du tar då skärmdumpen som vanligt med Cmd+3 eller Cmd+4 o öppnar sedan bilden i något av dessa program, väljer ett verktyg, går lös på bilden o sparar den sedan.

Mig veterligen finns det inget program som automatiskt kan sudda ut enstaka fält i en bild.

Det kan du faktiskt göra med Förhandsvisning/Preview. Bara att öppna bilden, markera det du vill "stryka över" och trycka delete. Du kan även från menyn Verktyg>Anteckna välja ett lämpligt verktyg, därefter anpassa linje/fyllning etc och stryka över.

När du är klar sparar du bara om bilden i önskat bildformat.

Jag tycker att Skitch är ett bra program för sådana där saker som du nämner. Går att sudda vissa grejer, ringa in andra etc.

Finns i Mac App Store och för IOS.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-26 08:50

Magiskt som vanligt... Stort tack för er hjälp.... BOCKAR!!!

1
Bevaka tråden