Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigare mobilsurf inom EU

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med start 1 juli halveras roamingavgifterna för datatrafik inom EU. Kommissionen inför nya lägre pristak för samtal, sms och datatrafik som gäller alla operatörer.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-06-25 11:50

"försegla affären" -> underteckna avtalet!

Det är ju bra att det händer något, och att priserna rör sig åt rätt håll.

Men ca 1800 kr per GB är fortfarande väldigt dyrt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-25 15:48

Ska jag vara ärlig så är jag förvånad att det ens händer i närheten av så här mycket på området. Jag tycker det är kanon.

Ser fram emot 2016 och ett avskaffande samt en försäkran på bibehållen nätneutralitet, där den senare är absolut viktigast och helt avgörande.

Helt otroligt att det har fått pågå så här länge. Men 2016 är det slut.
Mobiloperatörer är ett jäkla patrask. De hämmar utvecklingen så gott det går.. Konstigt kan man tycka, men så har det alltid varit.

För mig som reser en del är det nära nog oanvändbart med dagens prissättning. I regel befinner jag mig på platser där det inte finns WiFi och måste förlita mig på mobildata. Telenors 79:- per 100 MB räcker till ungefär ingenting. Telias 59:- för 20 MB är rena skämtet. Hemma, där jag har WiFi ca 95% av tiden använder jag sällan mer än 1 GB per månad. När jag reser skulle jag utan någon större ansträngning kunna dra ner 1 GB om dagen. Vår ADSL-lina i Sofia mäktar med ca 0,2 Mbit upp. Försök köra en iCloud-backup på luren med den.

Det är egentligen sjukt att detta inte hänt redan men vi får ändå vara glada att det går åt rätt håll och det händer något.
Det blir jätte skönt när man slipper och oroa sig hela tiden om man har tillgång till nätet så fort man går utanför sverige.

Vore kul om någon som ofta rör sig inom EU kan jämföra kostnader före/efter.

1
Bevaka tråden