Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB17 switcher

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2003-08-06 16:39

Så då hade man switchat. Sitter med en sprillans PB17 med 1GB RAM och bara myser. Semestern är inte ens slut så jag har underbara dagar framför mig.

Jag hade tänkt att vänta med att köpa burken men jag pallade inte vänta längre. Och det är jag glad för. Jag riktigt njuter. Nu har jag uppdaterat allt så nu är frågan vad man gör nu. Någon som har tips och ideer på vad varje Mac användare inte bör vara utan i programväg?

Jag har miljoner saker att utforska så räkna med jag kommer med mer frågot.

/Tomas

Undrar samma sak här, har precis fått hem min pb12 och ligger nu ute i solen och andas in skitlukten från piteås fabriker. Hmm, behöver ett tips om bra irc program, jo det vore bra.

Här har ni några förslag. Även här finns förslag från 99Mac användarna.

Versiontracker är alltid bra när man ska hitta program.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2003-08-06 22:22

Ok, nu har jag en fråga. På PC laptops kan man oftast skrolla i webbläsare etc. upp/ned genom att dra fingret på scrollpadden upp/ned på den högra delen av plattan. Det funkar inte med MacOSX. Finns det någor program som möjliggör något liknande?

/Tomas

Japp det finns det, uControl gör nästan det och fungerar utmärkt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-07 11:49

Vet inte om detta egentligen är rätt forum, men jag har också switchat till en PB 17 för någon vecka sedan (kunde inte motstå, skärmen, bakgrundsbelysninge, slot in dvdbrännaren m.m), Nu sitter jag precis som DozePih inne med en massa frågor.

Det som jag stör mig mest på för tillfället är att jag inte kan öppna filer/mappar som är markerade i OSX genom att klicka Retur. Då får jag istället möjlighet att byta namn, finns det något hack eller vanlig inställning som fixar detta?

Sen var har deleteknappen tagit vägen? Saknar den.

Hade det inte varit bra med ett switcherforum för frågor av denna karaktär?

/mvh josef

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-07 11:56

fn + vänsterpil ( sudda tangenten ) = delete
äpple + o, öppnar markerad fil

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-07 11:58

Skulle förresten vilja tipsa om att lära sig lite unix, hacka lite i terminalen och en ny värld öppnar sig
en bra bok är unix for mac os x från peachpit press

  • Oregistrerad
  • 2003-08-08 12:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Josef P
Det som jag stör mig mest på för tillfället är att jag inte kan öppna filer/mappar som är markerade i OSX genom att klicka Retur. Då får jag istället möjlighet att byta namn, finns det något hack eller vanlig inställning som fixar detta?

Äpple + Nedåtpil funkar också.

Vad är en dator utan en bra filmspelare?

Quicktime ingår liksom, VLC och Mplayer får du ladda hem.

Välkommen till den ljusa sidan...

En till fråga, startade upp datorn idag och skulle surfa lite och får då felmeddelandet "javascript has to be enabled!" när telias loginsida ska laddas. Javaknapparna är givetvis förbockade men jag får det inte att funka. Annars så funkar allt bra, hittils, får dock inte helskärm när jag öppnar filerna i MPlayer, översta menyraden finns fortfarande kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-08 14:25

Tryck "F" då du vill se en film i fullskärmsläge. Tryck "F" igen om du vill gå ur fullskärmsläge.

  • Medlem
  • 2003-08-08 15:00
  • Oregistrerad
  • 2003-08-10 17:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av bodybag
En till fråga, startade upp datorn idag och skulle surfa lite och får då felmeddelandet "javascript has to be enabled!" när telias loginsida ska laddas. Javaknapparna är givetvis förbockade men jag får det inte att funka. Annars så funkar allt bra, hittils, får dock inte helskärm när jag öppnar filerna i MPlayer, översta menyraden finns fortfarande kvar.

Prova med 10.0.0.6/sd/init . Det funkar.

1
Bevaka tråden