Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man skriva ut flera mail samtidigt från Hotmail?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vet någon om man kan skriva ut flera olika mail samtidigt på hotmail? Och hur i så fall?

Och kan man bestämma stilen på texten och så när man ska skriva ut mailen?

Tacksam för svar

Senast redigerat 2014-06-23 19:22

Tänker du skriva ut dessa mail via din webbläsare eller mailklient? Specificera gärna.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tänker du skriva ut dessa mail via din webbläsare eller mailklient? Specificera gärna.

Webbläsare antar jag. Vad är mailklient?

Ursprungligen av AppleLover:

Webbläsare antar jag. Vad är mailklient?

Vilken webbläsare? Safari, Chrome eller liknande? Du kan ta reda på det genom att gå till denna sida:
http://www.whatbrowser.org/intl/sv/

En mailklient är ett program som du använder till att hantera din mail, tex mail.app. Du kan läsa mer om vad en mailklient är här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/E-postprogram

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vilken webbläsare? Safari, Chrome eller liknande? Du kan ta reda på det genom att gå till denna sida:
http://www.whatbrowser.org/intl/sv/

En mailklient är ett program som du använder till att hantera din mail, tex mail.app. Du kan läsa mer om vad en mailklient är här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/E-postprogram

Internet Explorer och Safari. Har olika datorer.

Aha, okej

Ursprungligen av AppleLover:

Internet Explorer och Safari. Har olika datorer.

Aha, okej

För att svara på din fråga. Jag testade att skriva ut ett mail från min hotmail och lyckades inte göra det på något vettigt sätt.

Testade sedan min mailklient (Airmail), där gick det bättre. Högerklickade och valde sedan "skriv ut". Kan dock inte välja annat typsnitt.

Kanske någon annan här på forumet har något bättre att komma med. Tills dess så tipsar jag om att söka på google, borde så en hel del där om saken.

Ursprungligen av barbapappa_86:

För att svara på din fråga. Jag testade att skriva ut ett mail från min hotmail och lyckades inte göra det på något vettigt sätt.

Testade sedan min mailklient (Airmail), där gick det bättre. Högerklickade och valde sedan "skriv ut". Kan dock inte välja annat typsnitt.

Kanske någon annan här på forumet har något bättre att komma med. Tills dess så tipsar jag om att söka på google, borde så en hel del där om saken.

Aha, okej. Men går det inte att markera flera mail och sedan högerklicka och skriva ut?

Aa, jag försöker med det

Ursprungligen av AppleLover:

Aha, okej. Men går det inte att markera flera mail och sedan högerklicka och skriva ut?

Aa, jag försöker med det

Jag lyckades inte hitta någon funktion för det.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag lyckades inte hitta någon funktion för det.

Nehe...

Enda sättet jag kan se att du lyckas med detta är om du kopierar texten från de olika mailen o klistrar in den i ett textdokument skapat i tex word, pages eller dylikt program. Då kan du också bearbeta textmaterialet som du vill med typsnitt, färg etc

Ursprungligen av Mymac4ever:

Enda sättet jag kan se att du lyckas med detta är om du kopierar texten från de olika mailen o klistrar in den i ett textdokument skapat i tex word, pages eller dylikt program. Då kan du också bearbeta textmaterialet som du vill med typsnitt, färg etc

Aa, det har jag provat. Men eftersom jag ska skriva ut flera mail samtidigt så är det ganska så drygt. Det vore bra om jag kunde skriva ut flera mail samtidigt, samtidigt som jag kan bestäma stil och så.

Ursprungligen av AppleLover:

Aa, det har jag provat. Men eftersom jag ska skriva ut flera mail samtidigt så är det ganska så drygt. Det vore bra om jag kunde skriva ut flera mail samtidigt, samtidigt som jag kan bestäma stil och så.

Jo jag lixom förstått det men jag har då inte sett den funktionen någonstans. Till och med denna guide från 2012 säger, längst ned på sidan, att dylik funktion inte finns/fanns då

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jo jag lixom förstått det men jag har då inte sett den funktionen någonstans. Till och med denna guide från 2012 säger, längst ned på sidan, att dylik funktion inte finns/fanns då

Aha, fan...

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-24 10:21
Ursprungligen av AppleLover:

Aa, det har jag provat. Men eftersom jag ska skriva ut flera mail samtidigt så är det ganska så drygt. Det vore bra om jag kunde skriva ut flera mail samtidigt, samtidigt som jag kan bestäma stil och så.

Börja då använda dig iav mail klienter, rekommenderar mail för mac os, och kanske outlook till windows.

Det finns ju självklart andra tredjeparts klienter som kanske ger mer funktioner. Men eftersom du är van med att använda webmail, lär både mail och outlook vara stora lyft för dig.

Ursprungligen av juanito:

Börja då använda dig iav mail klienter, rekommenderar mail för mac os, och kanske outlook till windows.

Det finns ju självklart andra tredjeparts klienter som kanske ger mer funktioner. Men eftersom du är van med att använda webmail, lär både mail och outlook vara stora lyft för dig.

Men jag har väl outlook? Det står outlook i min hotmail. Dom har ju typ bytt.

Ursprungligen av AppleLover:

Men jag har väl outlook? Det står outlook i min hotmail. Dom har ju typ bytt.

Han menar programmet Outlook som ingår i MS office.

Inte outlook.com (hotmail/live).

Ursprungligen av Borttaget:

Han menar programmet Outlook som ingår i MS office.

Inte outlook.com (hotmail/live).

Okej.

Senast redigerat 2018-07-23 10:20
  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-24 15:59
Ursprungligen av Borttaget:

Han menar programmet Outlook som ingår i MS office.

Inte outlook.com (hotmail/live).

Det är länge sen jag rört nåt med windows utanför jobbdatorn. De flesta bekanta kör mac idag också. Men finns det inte en outlook (light) version som man får tag i utanför office paketet också?

Hur som helst det finns andra klienter också. Allt från gratis opensource varianter till dyrare comersiella varianter.

Hur som helst jag rekomenderar att inte använda webben för mail.

Senast redigerat 2018-07-23 10:20
Ursprungligen av juanito:

Det är länge sen jag rört nåt med windows utanför jobbdatorn. De flesta bekanta kör mac idag också. Men finns det inte en outlook (light) version som man får tag i utanför office paketet också?

Hur som helst det finns andra klienter också. Allt från gratis opensource varianter till dyrare comersiella varianter.

Hur som helst jag rekommenderar att inte använda webben för mail.

Outlook express dog med Windows XP.
Istället heter det Windows Live Mail som är gratis till Windows-användare.

Men om du menar MS Outlook som finns i office-paktetet så går den självfallet att köpas separat.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-24 16:04
Ursprungligen av AppleLover:

Men jag har väl outlook? Det står outlook i min hotmail. Dom har ju typ bytt.

Även jag har en live adress, men jag använder iPhonens Mail samt Macens Mail program för att nå den, aldrig via en webläsare.

Det är en långt trevligare upplevelse för ens mailande. Web åtkomsten använder man bara i nödfall, om man ska nå dem via någon annans dator alternativt jobbets dator.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-24 16:10
Ursprungligen av Borttaget:

Outlook express dog med Windows XP.
Istället heter det Windows Live Mail som är gratis till Windows-användare.

Men om du menar MS Outlook som finns i office-paktetet så går den självfallet att köpas separat.

Så live mail är en app som föjer med dagens windows?

Isåfall antar jag det är den vi ska rekomendera för att använda på windows.

Senast redigerat 2018-07-23 10:20
Ursprungligen av juanito:

Så live mail är en app som föjer med dagens windows?

Nu är inte jag en hajare på Windows, men ja, den ska komma förinstallerad i de flesta versioner av Windows. Kolla om du har den, det är nog det lättaste sättet att ta reda på om den följer med eller inte.

Ursprungligen av juanito:

Isåfall antar jag det är den vi ska rekomendera för att använda på windows.

Om ni tycker att den passar era behov, så, visst.

Ursprungligen av juanito:

Så live mail är en app som föjer med dagens windows?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nu är inte jag en hajare på Windows, men ja, den ska komma förinstallerad i de flesta versioner av Windows.

Nej den är inte förinstallerad.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-li...

Ursprungligen av Borttaget:

Nej den är inte förinstallerad.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-li...

Konstig lista faktiskt, Mail, Photos, Onedrive m.fl. kommer med Windows 8.x.
http://www.howtogeek.com/128780/a-tour-of-the...

Men man kanske får "feta" klienter om man laddar ner essentials.

Senast redigerat 2018-07-23 10:21
1
Bevaka tråden