Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud för Dashboard?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-06-23 03:14

Tänkte använda kom-ihåg-lapparna i dashboard om det synkas med iCloud. Fungerar det så och i sådana fall hur kan jag få det till iPhone?

Nej, "Kom-ihåg-lapparna" (Stickies) synkas inte med iCloud - varken i Dashboard eller i den vanliga appen.

Använd "Anteckningar" (Notes) eller "Påminnelser" (Reminders) i stället.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-06-23 13:48
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, "Kom-ihåg-lapparna" (Stickies) synkas inte med iCloud - varken i Dashboard eller i den vanliga appen.

Använd "Anteckningar" (Notes) eller "Påminnelser" (Reminders) i stället.

Tack Jesper!

Jag har aldrig tidigare använt Dashboard. Kan man på något sätt flytta påminnelser till Dashboard? Vore smidigt och enkelt att ha den där

Ursprungligen av genki:

Tack Jesper!

Jag har aldrig tidigare använt Dashboard. Kan man på något sätt flytta påminnelser till Dashboard? Vore smidigt och enkelt att ha den där

Nej.

Finns dock andra lösningar du kan kika på: http://www.lifehack.org/articles/technology/2...

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-06-24 18:51
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nej.

Finns dock andra lösningar du kan kika på: http://www.lifehack.org/articles/technology/2...

Tackar! Jag är dock förjäv*a kass på engelska. Vill helst inte krångla till det och använda dropbox eller liknande utan endast ha iCloud till allt. Men det går inte att få något program i dashboard som är kopplat genom iCloud?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-24 19:02
Ursprungligen av genki:

Tackar! Jag är dock förjäv*a kass på engelska. Vill helst inte krångla till det och använda dropbox eller liknande utan endast ha iCloud till allt. Men det går inte att få något program i dashboard som är kopplat genom iCloud?

Om du kan vänta tills OS X 10.10 Yosemite i höst och någon gång nästa år så kommer iCloud Drive som löser dina problem.
Men just nu så är det Anteckningar eller Påminnelser som är närmast din lösning.

Senast redigerat 2014-06-24 21:09
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-06-24 20:59
Ursprungligen av lappen71:

Om du kan vänta tills OS X 10.10 Yosemite i höst och någon gång nästa år så kommer iCloud Drive som löser dina problem.
Men just nu så är det Anteckningar eller Påminnelser som är närmast din lösning.

Well.. om du läser en gång till så frågade jag första gången om påminnelser fungerar i Dashboard. Min andra fråga var om något program fungerar för Dashboard, då jag kanske kan hitta något annat nyttigt.

2 inlägg redigerade. Trivselregler.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-24 21:13
Ursprungligen av genki:

Well.. om du läser en gång till så frågade jag första gången om påminnelser fungerar i Dashboard. Min andra fråga var om något program fungerar för Dashboard, då jag kanske kan hitta något annat nyttigt.

Sorry för den hårda tonen men din första fråga gällde kom-ihåg lappar i dashboard och inte påminnelser
Som du redan fått svar på finns det inget program till Dashboard som synkar med iCloud.
Har själv letat men inte hittat något.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-24 21:15

Här står det att det inte fungerar.
http://junecloud.com/support/delivery-status-...

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2014-07-09 16:34
Ursprungligen av lappen71:

Sorry för den hårda tonen men din första fråga gällde kom-ihåg lappar i dashboard och inte påminnelser
Som du redan fått svar på finns det inget program till Dashboard som synkar med iCloud.
Har själv letat men inte hittat något.

Lugnt! Vi har alla våra dagar

Tack för dina svar!

1
Bevaka tråden